
Onder de nieuwe naam is dan het eerste titelloze album uitgekomen. Het is natuurlijk in het geheel niet verrassend dat het geluid van Krypteria aan de basis staat van And Then She Came. Wat gebleven is zijn de vlotte tempo’s die geregeld opduiken, maar het is allemaal een pietsje minder metal en iets meer gothic, vermengd met vlotte, dansbare pop met een scherp randje. Het gebruik van elektronica helpt daar ook wel bij. Daarnaast wordt dat scherpe randje kracht bijgezet door hier en daar wat vocale bijdragen van Arch Enemy brulboei Angele White-Gluz.
And Then She Came opent met ‘Five Billion Lies’, een nummer dat duidelijk gemaakt lijkt om de oude Krypteria fans over de streep te trekken. Direct hierna volgt er vlotte dansbare gothic-poprock in de vorm van ‘Public Enemy #1’ waarin Ji-IN, mede door het gebruik van stukjes theatraal Duits, even een klein beetje aan Nina Hagen doet denken. Hierna wordt er vlotjes geschakeld tussen stevige songs en dansbare gothic-achtige songs, waarin de band soms wat militante ritmes tevoorschijn tovert (‘like A Hurricane’ ).
De stem van Ji-In is natuurlijk altijd de belangrijkste schakel en dat is dan wel een factor waar je tegen moet kunnen. Ji-In is van oorsprong Koreaanse en haar stem heeft zeker wat van dat pieperige en kinderlijk lieve dat zangeressen uit het verre Oosten zo kenmerkt. Maar als je daar tegen kunt dan is deze plaat zeker je ding. Voor het overige had de band net zo goed Krypteria kunnen blijven heten, niemand had het verschil gemerkt.
.jpg)
Rebelution - Falling Into PlaceEén van de populairste moderne Amerikaanse reggaebands is Rebelution . De...
.jpg)
Dinosaur Pile-up - Eleven Eleven De bandnaam Dinosaur Pile-Up klinkt als een gezellige bende ter grootte van...