RECENSIE: The Marshals - Le Ptit Cham Session

Marshals
recensie cijfer 2024-04-02 The Marshals komen uit Frankrijk en dat zou je niet bedenken wanneer je afgaat op hun vuige bluesgeluid. Eerder zou je verwachten dat de heren uit de Mississippi-delta zouden komen en niet dat dit album is opgenomen in een gehucht in Midden-Frankrijk. De band bestaat uit Julien Robalo (zang, gitaar), Laurent Siguret (harmonica) en Thomas Duchézeau (drums, percussie). Dat de band geen bas gebruikt is opvallend, maar eigenlijk mis je het ook niet echt. Dat Robalo zonder irritant Frans accent zingt is mooi meegenomen.

De negen songs op het nieuwste album Le Ptit Cham Session klokken nog geen half uurtje en vallen inderdaad op door het rauwe garage geluid, waarin de harmonica van Laurent Siguret een prominente rol heeft gekregen. Alle songs zijn geschreven door zanger/ gitarist Julien Robalo die met ‘Steal The Silence’ even zijn momentje pakt door met alleen gitaar en zijn stem ten tonele te verschijnen. Voor het overige zijn de songs eigenlijk allemaal even vuig en is er ook nog een momentje ingeruimd voor een Tony Joe White Cover (‘Elements And Things’). Het afsluitende ‘See The lightning’ is met alleen een akoestische gitaar en harmonica, en geruis, ook weer redelijk kaal te noemen, maar door de rauwe bluesstem van Robalo komt het nummer goed tot zijn recht.

Le Ptit Cham Session is voor liefhebbers van rauwe garageblues die klinkt alsof het al heel lang geleden is gemaakt. Wanneer je geen liefhebber van deze stijl bent zal het album je waarschijnlijk weinig doen, maar daar is het deze drie heren waarschijnlijk ook helemaal niet om te doen geweest.
Recensent:Jan Didden Artiest:The Marshals Label:Xango Music
Cover Jungle - Volcano

Jungle - VolcanoAl sinds 2013 staat Jungle garant voor heerlijke ongecompliceerde...