RECENSIE: Artist vs Poet - Favorite Fix

Artist Vs. Poet – Favorite Fix
recensie cijfer 2010-04-24 Artist Vs. Poet werd in 2007 gevormd nadat huidige zanger Tarcy Thomason een zoekertje had geplaatst op Myspace: ‘Band needed’. Een jaar later, na de nodige recrutering te hebben gedaan, worden ze opgenomen door Fearless Records. Het kwintet brengt power pop en pop punk en houdt, zoals de meeste stijlgenoten, van neon kleuren en gestijld haar. Na twee EP’s volgt nu een album, waaraan onder meer mensen van All Time Low, Mayday Parade en Paramore aan hebben meegewerkt. Favorite Fix beloofde een knaller te worden.

De heren vliegen er onmiddellijk in, de zeven eerste songs mengen de power van een All Time Low album met de opgewektheid van collega’s bij Fearless Records, The Maine. Hiertussen vinden we titeltrack ‘Favorite Fix’, waaraan de band wat elektronische invloeden heeft toegevoegd. Ook ‘Damn Rough Night’, dat eerder al op de gelijknamige EP werd uitgebracht, staat op dit album. Dit blijkt een goede keuze te zijn, het nummer is ook hier de sterkste van de hoop. De plaat handelt over alles waar ze van houden, hun zogenaamde Favorite Fix. Onvermijdelijk gaan ze dan ook vanaf ‘Miserably loving you’ de romantische tour op. In ‘Broke But Not Broken’ vindt men zelfs emo-invloeden en een refrein dat ongelooflijk blijft hangen. Het is geen muzikaal hoogstaand album: toeters en belletjes nemen de plaats in van ingewikkelde gitaarrifs of diepgaande teksten. Ze weten wel met elk liedje de luisteraar telkens een beetje meer te bekoren.

Hoewel de stijl van zulke poprock groepen meer aanleunt bij het profiel van een jonge bakvis en groepen als All Time Low tegenwoordig het middelpunt zijn van spot, blijft de muziek aangenaam om horen voor iedereen. Toegegeven, Artist Vs. Poet brengt niets vernieuwend met dit album. We hebben het allemaal al eens gehoord met All Time Low of We The Kings, toch mogen fans van het genre deze release niet missen. ‘Van het goede te veel’ is slechts een verwaarloosbare gezegde.
Recensent:Stephaan Cloet Artiest:Artist vs Poet Label:Fearless Records
Joyce & Donato – Aquarius

Joyce & Donato - Aquarius Joyce is een van de bekendste zangeressen van heel Brazilië en heeft...