RECENSIE: Sarah Blasko - As Day Follows Night

Sarah Blasko – As Day Follows Night
recensie cijfer 2010-08-08 Het mag een raadsel heten. De Australische singer-songwriter Sarah Blasko is in haar thuisland mateloos populair, maar heeft in Europa nog altijd maar een zeer beperkte fanschare. En dat terwijl ze sinds debuutalbum The Overture & The Underscore geen slecht nummer heeft uitgebracht. Gelukkig lijkt daar eindelijk verandering in te komen. De zangeres stond in het voorprogramma van The Temper Trap en komt dit najaar ook nog eens voor een eigen show naar Paradiso. Of er iemand op afkomt is nog maar de vraag, maar aan de muziek zal het in ieder geval niet liggen. Want haar derde album As Day Follows Night staat ook weer vol met wonderschone nummers.

Sarah Blasko mag dan een Australische zijn, qua vocalen doet ze sterk aan de Zweedse Anna Ternheim denken. Met een ingehouden, nog net geen schorre stem houdt ze gedurende de twaalf nummers die het album telt de aandacht met gemak vast. Met popnummers als ‘Down on Love’ en ‘Bird on a Wire’ tot mooie en intieme nummers als ‘All I Want’ en ‘Is My Baby Yours?’. De muzikale begeleiding wordt vaak beperkt tot een akoestische gitaar of een paar strijkers, wat van een luisterbeurt een intieme ervaring maakt. Genoeg afwisseling op As Day Follows Night. Dankzij een frisse ritmesectie wordt de plaat ook niet langdradig of saai. De vaart zit zit er continue in; zelfs als de trein bijna stilstaat.

Het is eigenlijk te bidden dat Blasko ook in Europa eindelijk eens doorbreekt, want dat verdient ze. Als Anne Brun, Anna Ternheim en dergelijke hier iets neer kunnen zetten moet Blasko dat ook zeker kunnen. Dan krijgen we in Nederland eindelijk ook eens een album van Sarah Blasko op het moment dat hij uitkomt en niet nog eens een jaar na de release, omdat ze het in Europa nog niet helemaal snappen. Tot die tijd staan degenen die haar toch tegengekomen zijn fijn samen in de kleine zaal van Paradiso. Dat heeft eigenlijk ook wel wat.
Recensent:Harm Groustra Artiest:Sarah Blasko Label:Dramatico Records
NOFX – Cokie The Clown

NOFX - Cokie the ClownMomenteel is het al ruim 27 jaar geleden dat NOFX ontstaan is. Sindsdien...