In het prachtige, intense ‘Salad’ doet Sabrina wel wat denken aan Zola Jesus. Maar ook de postrock-achtige gitaaruitbarstingen in opener ‘Veronica Mars’ en tweede track ‘Kiss City’ laten de oortjes even lekker klapperen. In ’Sepsis’ neemt ze wat gas terug en het nummer laat een glimpje horen van haar popverleden. Het liedje heeft een wat gewonere structuur van lieflijk couplet en oorwurm-refrein. Zo horen ze het graag in de Verenigde staten en ondanks de hitgevoeligheid is dit eigenlijk het minste liedje.
Het gevoelige ‘Sober Together’ is een fantastisch lied waarin Teitelbaum verslag doet van het samen met haar vriendje afkicken, maar ook het feit dat haar vriendje weer terugvalt wordt niet verzwegen. Hartverscheurend is het als Teitelbaum zingt: ”Call me, I wanna be there for you, But not in a way that lets you take me down with you (..) I get it I can see right through, Only because I know and I fucking love you”. Zo zijn al haar teksten uit het leven gegrepen, ook al omdat de stad waar Blondshell vandaan komt voldoende inspiratie levert om een leven lang teksten te schrijven. Dat het prachtige liedjes oplevert als het toegankelijke ‘Joiner’ en de serene afsluiter ‘Dangerous’ is het bewijs van het grote talent van Teitelbaum.
Blondshell is inmiddels een hype geworden. Het is terecht want Blondshell is een dijk van een album. Opzienbarend willen we het niet noemen, het is al vele malen eerder opgevoerd, maar met zulke goede liedjes maakt het geen zak uit of het wel of niet origineel is.
Quasi - Breaking The Balls Of HistoryBandjes die uit twee personen bestaan, het is altijd lekker overzichtelijk....
Somebody's Child - Somebody's Child Een album beluisteren van een totaal onbekende band zonder ook maar enige...