RECENSIE: Noisettes - Whats the Time Mr. Wolf

The Noisettes - What's The Time
recensie cijfer 2007-05-30 Ze is een opvallende verschijning op het podium. Frontvrouw Shingai Shoniwa lijkt niet alleen op Skin, als ze haar bek opentrekt komt er net zoveel decibel aan rauwe zang uit. Zet hier een drummer bij die in tijdens zijn pubertijd ongeveer drie jaar lang, elf uur per dag, opgesloten op zijn kamer, zat te drummen en een gitarist die gitaar wilde leren spelen omdat hij dan ontdekt kon worden door Jimmy Page! Zo krijg je de volledige line up van rocksensatie The Noisettes.

Het debuutalbum What’s The Time Mr. Wolf? begint spectaculair. Met ‘Don’t Give Up’ en ‘Scratch Your Name’ zijn de eerste twee garagerock songs met een heerlijke bluessound geboren. Daarna wordt er wat rustiger aan gedaan. ‘The Count of Monte Christo’ en ‘Bridge To Canada’ zijn rustiger maar ook nu blijft de stem van Shoniwa zeer interessant om naar te luisteren. Gillend en schreeuwend blijft ze de aandacht trekken, op een goede manier.

Alleen lijkt het tempo op de cd wel erg te zakken. Met ‘IWE’ gaat het volume nog wel een stukje omhoog maar lijken de beste nummers erop te zitten. ‘Cannot Even (Break Free)’ en ‘Hierarchy’ zijn bijvoorbeeld twee van de nummers die totaal niet aanstekelijk zijn en je liever wil doordrukken. Helaas zitten we dan al aan het eind van de cd.

What’s The Time Mr. Wolf? heeft een supersterk begin. Het grootste deel van het album is origineel, explosief en dynamisch. Helaas wordt dit niveau niet het gehele album vastgehouden. Het tempo zakt in en de muziek wordt eerder vervelend dan aangenaam. Dit neemt niet weg dat The Noisettes een vreemd stel zijn waar je zeker een keer naar moet gaan luisteren.
Recensent:Jordi Koops Artiest:Noisettes Label:Cherry Red
Hadrie - Nieuwsbericht

Hadrie - NieuwsberichtEr is weer een formatie uit Amersfoort aan het opkomen. Sinds 2002 is de...