RECENSIE: Library Voices - Summer of Lust

Cover Library Voices - Summer of Lust
recensie cijfer 2012-07-18 The Dark Knight of indierock, zo noemt het Canadese Library Voices zichzelf. De reden achter die naamgeving ontgaat me een beetje. Luitenant James Gordon omschreef The Dark Knight in de film van Christopher Nolan als volgt: "He's a mystery. The hero Gotham deserves, but not the one it needs right now. He's not our hero. He's a silent guardian, a watchful protector. A dark knight."

Als we dat nou eens loslaten op Library Voices Zijn ze mysterieus? Niet echt, Summer Of Lust staat eigenlijk vol met rechttoe rechtaan indiepopliedjes. Zijn het helden? Kom zeg. In hoeverre kun je mensen in de muziek nu echt helden noemen. Hebben we deze band nodig op dit moment? Ach, wat is nodig? Frisse indiepopliedjes zijn wat ons betreft altijd welkom, maar klinkt Summer Of Lust nu als een plaat die we al tijden misten? Neuh. Het tweetal doet qua tracktitels wel heel erg hun best om het buitenbeentje te spelen: 'If Raymond Carver Was Born In The 90’s', 'Reluctant Readers Make Reluctant Lovers', 'Be My Juliette Greco, Paris 1949': Stuk voor stuk zijn het inventieve vondsten. Als de nummers zelf dat nu ook zouden zijn, dan hadden we een plaat waar we zonder dat we het wisten al een tijd op zaten te wachten. Maar helaas: de makke van Summer Of Lust is dat je hoort dat dit album met heel veel plezier is gemaakt, maar dat het een grote eenheidsworst is. Elf nummers, elf hinkstapritmes. Elk liedje op dezelfde nasale wijze gezongen op een melodie alsof de zomer nooit eindigt. Oh wat zijn we heden blij, dat werk.

Dat ‘stille en oplettende beschermer’ laten we dus maar helemaal zitten. Library Voices is een aardig bandje dat een album gemaakt heeft dat het goed doet in de auto tijdens een roadtrip naar Parijs, maar tevens een waarvan je er na vijf kwartier achterkomt dat ‘ie is afgelopen, terwijl hij maar veertig minuten duurt. Overschat bandje? Nee, een bandje dat zichzelf overschat. Meer diversiteit zou ze goed staan.
Recensent:Jasper van Harskamp Artiest:Library Voices Label:Dying Giraffe Recordings
Cover Pennywise - All or Nothing

Pennywise - All or NothingHet leek afgelopen met Pennywise . Of toch op zijn minst was het...