RECENSIE: The Bloody Beetroots - Romborama

The Bloody Beetroots – Romborama
recensie cijfer 2009-10-12 Als sinds 2006 timmert het Italiaanse electronica- en dance-duo Bobby Rifo en DJ Tommy Tea aan de oververzadigde dance-weg. Onder de naam The Bloody Beetroots hebben de mannen al de nodige faam opgedaan in de undergroundscene. Zo haalde hun EP Cornelius uit 2008 een plaats in de Top 100 International iTunes downloads van dat jaar. Een tour met Steve Aoki kwam in 2008 en met ‘Butters’ (FIFA 09) en ‘Mac Mac’ (NBA 2K9) kregen sommige nummers al bijna een cultstatus voor de release van enig album. Een jaar later is het dan toch zover. Met Romborama is er dan eindelijk een officiële Bloody Beetroots-plaat; tijd voor een feestje?

Helaas, helaas, helaas. Het overgrote deel van de twintignummerige langspeler is in de afgelopen jaren al uitgebracht, verspreid over verschillende EP’s. Het gevolg hiervan is dat Romborama eerder aandoet als een verzamelalbum van eerder uitgebrachte nummers, dan een vast geheel. Het beste nummer van de plaat is er uiteindelijk toch eentje die het duo in samenwerking met Steve Aoki heeft geproduceerd. ‘Warp 1.9’, tevens een kraker op de echte dansvloer, is echter een van de weinige nummers van de plaat die echt weet te overtuigen. Schrijnend is het gevoel dat Romborama behoorlijk door Steve Aoki gedragen wordt.

Romborama is, helaas voor de Italianen, bevestigend: live zijn The Bloody Beetroots kneiterhard, maar op plaat falen de heren jammerlijk. Op een enkel lekker nummer na, raakt Romborama kant noch wal, met als triest dieptepunt de afsluitende track ‘I Love The Bloody Beetroots’.
Recensent:Raoul Markaban Artiest:The Bloody Beetroots Label:Cooperative Music
She Keeps Bees – Nests

She Keeps Bees - Nests She Keeps Bees , je moet maar op de naam komen. Welke gedachte er achter...