RECENSIE: Broadway Calls - Good Views, Bad News

Broadway Calls - Good Views, Bad News
recensie cijfer 2009-09-13 Bill Stevenson vergeleek de band al met oude punkbands zoals Generation X. Frontman Ty Vaughn van Broadway Calls liet weten hier meer dan content mee te zijn. Hij weet hier nog aan toe te voegen dat de band naast oude, bijna klassieke punkbands als The Ramones en The Buzzcocks net zo goed hun inspiratie haalt uit de songs van moderne punkacts zoals bijvoorbeeld Jawbreaker en Green Day. Naast de eerder genoemde frontman van de band als zanger/gitarist, wordt het trio gecompleteerd door bassist Matt Koenig en Josh Baird als drummer. Met deze nieuwe plaat, Good Views, Bad News, opgenomen in de befaamde Blasting Room, een studio opgericht door leden van onder andere Descendents en Black Flag, willen de heren laten horen dat ze niet alleen een hoop podiumervaring opgedaan hebben, maar ook muzikaal technisch gegroeid zijn.

En gegroeid zijn de mannen ook. Met de nieuwe plaat zet het trio een gevarieerd album op de wereld. Het album opent met het nummer ‘Midnight Hour’, een catchy poppunk nummer waarvan de sound ernstig doet denken aan een highschool bandje, maar wel op een positieve manier. Na dat ietwat standaard geluid, gooien de mannen er ook een aantal knap gecomponeerde melodietjes tegenaan, zoals bijvoorbeeld in ‘The Sundowners’ te horen valt. De afsluiter van het album, ‘At The End’, mag zelfs oprecht een volwassen-klinkende ballad genoemd worden. Doordat het trio de afgelopen jaren met uiteenlopende bands samen heeft getoerd, is ook de sound van Broadway Calls geëvolueerd in uiteenlopende richtingen. Een muzikale affiniteit met punk acts als Lawrence Arms en Smoking Popes is goed te herkennen.

Met Good Views, Bad News is de punkscene wederom verrijkt met een sterke plaat. Alle subgenres van punk worden op een moeiteloos organische manier door elkaar geweven, wat resulteert in een prima plaat.
Recensent:Raoul Markaban Artiest:Broadway Calls Label:Side One Dummy Records
Litmus - Aurora

Litmus - Aurora Space rock . Zo labelt de Engelse band Litmus zichzelf. Space rock zeg...