RECENSIE: Bring Me The Horizon - Suicide Season

Bring Me The Horizon – Suicide Season
recensie cijfer 2008-10-27 “Bij deze verklaar ik de hype rondom Bring Me The Horizon definitief als voorbij. Deze jongens zijn volwassen geworden; Oli mishandelt geen meisjes meer, onze vijf nette heren zien er niet meer scene uit en natuurlijk leer je geen rare mensen kennen via MySpace.” Het ouderlijke gezag moet sterk in haar schoenen staan om de overgewaaide Tokio Hotel-fans dadelijk thuis te houden. Waar Bring Me The Horizon ooit begon in Engeland is deze hype, net zoals de vele anderen, overgewaaid naar Europa. Scene kids vol tatoeages en piercings, kleren waarmee nageslacht krijgen onmogelijk is en een originele mix van death- grind- en hardcore, een combinatie waar veel jongens voor vielen. Onderwerpen die werden aangehaald waren donker en veelal roodgekleurd.

De hype is echter wel voorbij. Bring Me The Horizon propt Suicide Season vol met nummers waar het overdreven aspect uit is. De diepere uithalen maken plaats voor een wat hoger geheel en zelfs met een bijdrage van The Secret Handshake is dit niet storend. De zo benoemde sing along regels zijn in volle getallen aanwezig en de armen, voeten en bezwete lichamen zullen weer door de luchtvliegen op de brute beat– en breakdowns. Bring me the Horizon laten zien dat ze hun kleinere broertjes in de scene ook respecteren door hen gastbijdrages te laten verzorgen op dit album.

Waar vele mensen ooit dachten dat Bring Me The Horizon nooit meer zou zijn dan een eendagsvlieg hebben het flink mis. Met Suicide Season verbouwen ze zich tot een volwassen band. Hierbij voegen we één kanttekening toe; de teksten gaan over feesten tot dat je er bij neer valt, katers, voetbalrellen en liefdesverdriet… Dus ben jij degene die al in de ‘tig’ is beland, wees gerust er is nog hoop.
Recensent:Twan Scheffers Artiest:Bring Me The Horizon Label:Visible Noise / Suburban
ZZ Top – Live From Texas

ZZ Top - Live From TexasHoewel ZZ Top in ons land alleen in de jaren ’80 drie hits scoorde, gaat...