RECENSIE: Mur du Son - Lipstick Fairytales

Mur Du Son – Lipstick Fairytales
recensie cijfer 2008-08-30 In 2004 bracht een Eindhovens vijftal al een demo uit waar we eigenlijk nooit wat van gehoord hebben. Vier jaar later is de eerste echte ep, Lipstick Fairytales, eindelijk af en telt maarliefst vijf verschillende nummers. Mur Du Son maakt kortgezegd elektronische rock, die volgens eigen zeggen gelijkenissen vertoont met o.a. Vive La Fête, Moloko, Chemical Brothers en Orbital.

Met ‘Kitten Eyes’ wordt de toon goed gezet. Lekkere uptempo electro beats met de lange uithalen van zangeres Judith van den Kerkhof doen gelijk verlangen naar meer. Ondanks het rustige intro knalt ‘Sheer Atmosphere’ met een dikke techno-beat uit de speakers. Maarten Tromp, de man achter de beats, bewijst hiermee een creatieve geest te hebben. Van snel naar relatief langzaam verhuizen we met de overgang naar ‘Flow’. Van dit nummer vinden we ook nog een radio-edit op het schijfje, welke wat korter is dan het origineel maar net zo lekker in het gehoor ligt. Met ‘Generate’ laat Mur Du Son horen dat ze niet vies zijn van een potje rocken, iets waar zuiderburen Vive La Fête model voor zouden kunnen staan. Op het laatste station treffen we ‘Ease My Mind’, een stevig electro nummer die niet zou misstaan tijdens een feest van Electronation. Hier moet je gewoon wel op dansen!

Met Lipstick Fairytales zijn de deuren geopend. Het lijkt erop dat Nederland eindelijk ook een goede band in dit genre heeft weten te bemachtigen. Mur Du Son bewijst met dit debuut een scala aan stijlen in huis te hebben die bij een groot publiek aan moet kunnen slaan. Het is te hopen dat de band zo snel mogelijk met een album komt en langs de zalen gaat, zodat ze het publiek lekker kunnen laten dromen en dansen!
Recensent:Kees de Jong Artiest:Mur du Son Label:Eigen Beheer
Valient Thorr  - Immortalizer

Valient Thorr - ImmortalizerDe band Valient Thorr is in 1957 met hun ruimteschip geland in North...