RECENSIE: Jodymoon - A Love Brand New

Jodymoon
recensie cijfer 2019-07-22 Het Limburgse duo Jodymoon, bestaande uit Digna Janssen en Johan Smeets, bestaat al dertien jaar. Toch is het ze nog niet gelukt om door te breken in Nederland of ergens anders op de wereld. Ze zijn alweer toe aan hun zesde album, met de titel A Love Brand New, die ontzettend internationaal klinkt. Het is een erg goede plaat geworden.

De muziek die Jodymoon maakt is te omschrijven als Amerikaanse rootsmuziek, Britse Folk, met jaren zeventig singer-songwriterinvloeden. In Nederland is dit nog een moeilijk genre en dit zou kunnen verklaren waarom ze nog niet zijn doorgebroken. Aan de kwaliteit ligt het namelijk zeker niet. Zangeres Digna Janssen heeft een fantastische stem, die soms aan die van Anouk doet denken, met erg veel gevoel en emotie. Multi-instrumentalist Johan Smeets zorg voor geweldige muziek. De stemmen passen goed bij elkaar en versterken elkaar.

Opener ‘Sing Low’ is meteen al één van de beste nummers op de plaat. Het liedje is sterk, het klinkt alsof je het al jaren kent, heeft een lekkere flow en het is kwalitatief erg sterk. Ze laten hierop meteen zien hoe goed ze zijn. Een ander goed nummer van A Love Brand New is ‘To The Coast’. Deze track heeft een spannend begin, goed ritme, het blijft in je hoofd hangen, het heeft een mysterieuze en dromerige sfeer en is ontzettend goed. Beide zijn hele toffe liedjes met een internationale vibe. Ook de rest van de plaat is steengoed en het wordt geen seconde saai.

A Love Brand New is een zeer goed album van een fantastisch duo. Nederland is er misschien nog niet klaar voor, wanneer we dit wel zijn zal Jodymoon eindelijk de eer krijgen die ze verdienen. Geweldige muzikanten waar Nederland trots op mag zijn en waar we nog veel van gaan horen.
Recensent:Linda Kremer Artiest:Jodymoon Label:Eigen Beheer
Cover Orchestra Of Spheres - Mirror

Orchestra Of Spheres - MirrorDe alternatieve muzikanten van Orchestra Of Spheres zijn in hun eigen land,...