RECENSIE: The Poodles - In the Flesh

The Poodles  - In The Flesh
recensie cijfer 2010-12-31 The Poodles is en blijft nog steeds de live band bij uitstek. Wie deze Zweden ooit op het podium aan het werk zag, weet wat bedoeld wordt. De feestbeesten presenteren op dit In The Flesh een twaalftal nummers wat op zich niet veel te noemen is. Gelukkig zijn er nog de interviews met de diverse bandleden wat heel wat leuke anekdotes en interessante informatie oplevert. Verder worden als bonus nog wat trailers en video’s voor Like No Tomorrow en I Rule The Night meegeleverd wat de speelduur van deze dvd schijf gevoelig naar boven trekt.

Dit is de eerste officiële dvd van het Zweedse gezelschap en meteen ook een schot in de roos. Alle nummers zijn afkomstig van Clash Of The Elements toer in 2009. De keuze van de songs is representatief voor de status van The Poodles vandaag. In eigen land worden ze als een heus fenomeen bestempeld maar in onze contreien loopt het nog niet zo’n vaart. Favorieten als 'I Rule The Night', 'Line Of Fire', 'Metal Will Stand Tall' en vele anderen ontbreken natuurlijk niet en de band blijkt zichtbaar in goeie vorm. Het is zelden anders maar toch kun je deze opname niet vergelijken met de fysieke aanwezigheid bij een live show van The Poodles. De Zweedse glamrockers doen dus met deze release hun naam alle eer aan. Met 'No Quarter' verschijnt tevens de cd versie als je het zo mag noemen waar je zelfs het nieuwe 'Lullaby For Jimmy' op aantreft.

Verder valt over deze dvd niet veel te vertellen, enkel dat je ze moet gezien hebben. The Poodles in topvorm met een prestatie zoals ze bij iedere show pogen neer te zetten. Twaalf sublieme nummers worden afgewisseld met interviews met ieder bandlid, de perikelen over drugsverslaving, de fans, de crew, video’s en trailers. Wie zich glamrock voelt, kan deze fantastische schijf gewoon blindelings aanschaffen. Diegenen die het genre een minder warm hart toedragen, nemen toch best de moeite om kennis te maken met de ultieme vertegenwoordigers van de glamrock. Dit is een schijf die niet mag ontbreken in je collectie, een ware verademing in het wereldje van de dvd releases!
Recensent:Gunther Moens Artiest:The Poodles Label:
Thunderball - 12 Mile High

Thunderball - 12 Mile HighDe uit Washington D.C. afkomstige groep muzikanten genaamd Thunderball zijn...