RECENSIE: Marike Jager - Celia Trigger

Marike Jager – Celia Trigger
recensie cijfer 2008-10-20 Marike Jager kende twee jaar geleden met haar album The Beauty Around een droomdebuut. Het album kreeg lovende recensies. Ook haar optreden op Lowlands was een groot succes. Het publiek was snel overtuigd van haar kunnen en ze zou als een van de hoogtepunten van het festival de boeken in gaan. Tijd dus voor een nieuw album. Vanaf eind oktober ligt Celia Trigger in de winkels. Het album dat Marike Jager definitief op de kaart moet zetten.

Hoewel ze omschreven wordt als een singer/songwriter dekt deze term de muziek op dit nieuwe album niet. Dit is gelijk te horen aan de funky opener ‘Celia Trigger’. Maar na een erg Beatle-achtige overgang horen we weer de Marike Jager zoals de meeste mensen haar kennen. ‘Winner’ is een melancholisch intiem nummer met minimale begeleiding. Om daarna weer een vrolijk voorjaarsmelodietje in te zetten bij ‘Honey, Honey’. De opening van dit album zorgt al voor veel aangename variatie.

Marike laat op dit album haar veelzijdigheid horen. Aan de ene kant de rustige luisterliedjes en aan de andere kant de wat ruigere nummers waarbij ze hulp van een voltallige band krijgt. Op dit album, dat is geproduceerd door Joeri Saal (Paul Weller, Moke, Spinvis) heeft ze een uitstekende balans tussen deze twee kanten gevonden. De invloed van Saal lijkt goed hoorbaar. Vooral in het feit dat het een meer popalbum dan een singer/songwriter plaat is geworden.

Celia Trigger is een album waar je veel mensen een plezier mee doet. Dus mocht je echt niet weten wat je iemand met de feestdagen moet geven dan is dit een aanrader. Want naast haar trouwe fans zijn er genoeg andere mensen die hiervan kunnen genieten.
Recensent:Rene Kuijs Artiest:Marike Jager Label:Morning Coffee
Within Temptation – Black Symphony (dvd)

Within Temptation - Black Symphony Within Temptation bestaat alweer ruim twaalf jaar, en heeft na de grote...