RECENSIE: Hollenthon - Opus Magnum

Hollenthon – Opus Magnum
recensie cijfer 2008-06-12 Opus Magnum is het eerste signaal dat we van de Oostenrijkse metalband Hollenthon horen sinds lange tijd. Zanger/gitarist Martin Schirenc had het de afgelopen zes jaar namelijk druk met Pungent Stench. Laatstgenoemde band is met het vertrek van Martin afgelopen jaar opgeheven. Nu is het de beurt aan Hollenthon om met hun derde album sinds 1994 de Oostenrijkse metalscene beter op de kaart te zetten.

Voor de fans van Hollenthon zal Opus Magmun een aangename plaat zijn. Op muzikaal gebied is de band namelijk niet veel veranderd. Wel klinkt de cd een stuk strakker dan zijn voorganger With Vilest of Worms to Dwell. Voor de mensen die de band nog niet kennen is deze schijf ook zeker de moeite waard om eens te luisteren. De cd is erg afwisselend met snelle drums en gitaarpartijen, maar er is ook veel moeite gedaan om een goede atmosfeer te krijgen door keyboards, koren en zangeressen.

Welke nummers beter of minder zijn is moeilijk te zeggen, aangezien ze allemaal van hoge kwaliteit zijn. ‘To Fabled Lands’ vertegenwoordigt de bekende stijl van Hollenthon erg goed terwijl het bombastische ‘Ars Moriendi’ ook perfect uit de verf komt. Op de gelimiteerde versie van de plaat is ook nog een toffe bonustrack te vinden en een videoclip van de band.

Deze zomer zal de band onder andere te zien zijn op Wâldrock en Graspop Metal Meeting waar de band zeker een flink deel van de nieuwe langspeler zal spelen. In het najaar zal de band op een uitgebreide tour te zien zijn, waaronder ook een optreden in Nederland. Liefhebbers van symphonische black/death komen met deze cd zeker aan hun trekken.
Recensent:Bas van Poppel Artiest:Hollenthon Label:Napalm Records
Def Leppard –Songs From The Sparkle Lounge

Def Leppard - The Sparkle Lounge Def Leppard , wie kent ze niet. Eind jaren zeventig ontstaan tijdens de New...