RECENSIE: Troy Torino - The Order of Magnitude

Troy Torino - The order of Magnitude
recensie cijfer 2008-11-25 Wat een klein debuutje had kunnen zijn, blijkt toch wat meer dan dat. Troy Torino herbergt een rijke historie aan muzikale achtergrond: Tourend met Kyuss voorman John Garcia en zijn Hermano, afkomstig uit Orphanage, Spoiler en meer grote underground hardrockbands uit het verleden, heeft Troy Torino een streepje voor op een willekeurige starter. De Utrechtse band bevindt zich ergens tussen de stonerrock en Iron Maiden. Beukmuziek dus. Maar wel met de fijne gitaarloopjes a Thin Lizzy, zonder daarbij enig beukgehalte op te geven. Zanger Pekke brengt het allemaal bij elkaar en heeft een strot om U tegen te zeggen.

Dat Troy Torino ervaring in huis heeft is al snel duidelijk. Opener ‘UR’ beukt je vloeiend in elkaar en brengt je terug naar de tijd dat hardrock nog hardrock was. Nee, aan kwalitatief hoogstaande herrie is er geen tekort. On-Nederlands is het vervolg van deze nieuwe cd. Meer dan 50 minuten beuken zonder echte neerslag of verveling. ‘Shovel’, het tweede nummer op de cd, niet misplaatst zo genoemd, beukt en dendert door je kamer met een authentiek metalrefrein. De Nederlandse Iron Maiden schuwt het vernaggelen van je oren niet. Ook wat minder stampende, grootser opgezette nummers als ‘Midnight Runners’ mogen er zijn. ‘Resurrection Shuffle’ bazuint dan weer een aangekomen eindtijd door de woonkamer.

Voor echte hardrockfans van het zware kaliber is Troy Torino een must. Dat Nederland nog ooit ruimte zou geven aan zo’n stevige band was niet te verwachten. Strak, denderend, old-skool en zonder genade.
Recensent:Erik Oudman Artiest:Troy Torino Label:Suburban
Greg Weeks – The Hive

Greg Weeks - The HiveDe naam Greg Weeks zal niet veel mensen bekend in de oren klinken. Weeks...