RECENSIE: The Game - Doctor's Advocate

The Game - Docters Advocate
recensie cijfer 2006-12-20 Bijna twee jaar en flink wat “Beef” later komt de West Coast rapper en voormalig Dr. Dre protégee The Game met Doctor’s Advocate. In die korte tijd is er een hoop veranderd. Zo is 50 Cent in geen velden of wegen meer te bekennen en is er ook geen Dr. Dre track op het nieuwe album te vinden. Dat laatste moet volgens The Game vooral niet verkeerd opgevat worden. Het is nog steeds zijn grote held, getuige de titel.

Maar dat The Gameook zonder Dr.Dre kan wordt tijdens de eerste paar draaibeurten al snel duidelijk. Zijn flow is onverminderd goed en de raps nog steeds rauw. Aan zelfvertrouwen ook geen gebrek. The Game is naar eigen zeggen de “Mother F*cking Messiah of gangsta rap”. Het nummer met het citaat staat inderdaad als een huis. Op andere tracks zorgen beats van onder meer Will. i. am en Kanye West er voor dat hij ook nog eens verrassend uit de hoek komt. Hun tracks, ‘Compton’ en ‘Wouldn’t get far’, zijn echter niet de enige hoogtepunten. De eerste tien nummers zijn stuk voor stuk zeer goede en gevarieerde tracks. Waar ‘Remedy’ old school klinkt, is ‘Let’s Ride’ een West Coast klassieker in spe.

Na nummer tien zakt het niveau. Vooral de track ‘Doctor’s Advocate’, is op het randje. ‘California Vacation’ lijkt op een verplicht nummertje met de homies, Snoop Dogg en Xzibit in dit geval. Het gastoptreden van Jamie Foxx is een echte hate it, or love it. Het is in ieder geval weer een tandje beter dan de andere nummers op de tweede helft van de schijf. Maar zoals bekend uit de voetballerij, na een uitstekende eerste helft wordt er vaak in de tweede helft geconsolideerd en de overwinning binnen gehaald. Ook The Game slaagt in die missie.
Recensent:Nick Augusteijn Artiest:The Game Label:Geffen
Electric Barbarian - Minirock from the Sun

Electric Barbarian - Minirock from the Sun Electric Barbarian is een Nederlands/Belgisch project dat bestaat uit...