RECENSIE: Maslov - Maslov

Cover Maslov - Maslov
recensie cijfer 2013-04-12 Maslov is een Nederlands kwartet dat in eigen beheer haar titelloze debuut EP heeft opgenomen. De leden van de band komen uit behoorlijk uiteenlopende bands. Zo hebben de heren in metal-, punk- en grungebands geacteerd. Het verklaart de aanwezigheid van de pittige rock op deze EP. Het drie nummers tellende schijfje is mede geproduceerd door Stephen Van Haestregt (ex-Within Temptation).

De eerste naam die te binnen schiet bij het beluisteren van openingstrack ‘Owls’ is die van Therapy?. De scheurende gitaar en de punky zang doen sterk aan de ruige Noord-Ieren denken. Hoewel de stem van Kris Schouten soms wat onvast klinkt, heeft hij wel een charme die goed bij dit soort muziek past. Het hoeft niet altijd zo gelikt te klinken tenslotte. Maslov speelt daarbij hoorbaar vanuit het hart.

Tweede nummer heet ‘Never Been’ en heeft een wat meer slepend ritme. De zware riff wordt mooi bijgestaan door een pompend basloopje. Hier horen we meer grunge-invloeden uit de hoek van Alice In Chains in de muziek doorklinken. In het afsluitende ‘Keep Me Dumb’ ligt het tempo weer iets hoger en ook dit nummer heeft net als de opener een catchy hook.

Maslov ronkt en rockt als een gek. De heren koppelen zware riffs aan leuke songs. Wel moet de band nog iets meer groeien. Maslov mist namelijk nog wat originaliteit en leunt nog te sterk op haar invloeden, maar de eerste aanzet is in ieder geval geslaagd. We zijn zeer benieuwd naar een volledig album.
Recensent:Jan Didden Artiest:Maslov Label:Eigen Beheer
Cover Twoway Society - TwoWay Society

Twoway Society - TwoWay Society EPBen je een abonnee van UP Magazine, dan heb je onlangs niet alleen het...