RECENSIE: No Turning Back - Rise From The Ashes

noturningback-risefromtheas
recensie cijfer 2005-09-08 No Turning Back mag zichzelf prijzen als een van de meest talentvolle en snelst groeiende ‘underground’ band van Nederland. En als dit Brabantse kwintet het niet zelf doet, doe ik het wel bij deze. Al vanaf hun debuut Revenge Is A Right, ben ik deze hardcore-formatie niet meer uit het oog verloren. Veel optredens, en een succesvolle tweede cd, zorgden al snel voor naamsbekendheid. Inmiddels heeft No Turning Back een tour in Amerika achter de rug, en brengt met Rise From The Ashes zijn derde cd uit, en dit keer is het een mini-album.

Mini-album ja, want er staan negen nummers op, die bij elkaar negentien minuten klokken. Niet zo heel lang dus, en op deze cd staan nog drie bonus-nummers, die op de voorheen verschenen split-cd met The Deal stonden. De andere zes nummers zijn opgenomen met een bijna hele nieuwe line-up vergeleken met de voorgaande cd’s. De style die we op Rise From The Ashes horen, is meer richting New York HardCore gegaan. Wat we kunnen verwachten is dus wat meer tempo, afgewisseld met wat trage beatdown stukken. En het klinkt als vanouds strak en lomp, en ook tekstueel heeft de band niet stil gezeten. Nog steeds worden er teksten geschreven over het leven zoals het is, en al het onrecht in de wereld. Teksten waar veel mensen zich in zullen kunnen vinden, tel daarbij op een strakke pot hardcore, en je snapt waarom Rise From The Ashes een must is voor elke liefhebber van hardcore.

Productie is prima, hardcore zoals we het gewend waren van No Turning Back, en een nieuwe line-up die er met frisse moed tegenaan mag klappen. Mij zul je niet horen klagen, en ik heb het al vaker gezegd, maar Nederland kan nog heel wat goede bands gebruiken. 24 september spelen deze mannen in de geheel nieuwe Dynamo te Eindhoven. Twee redenen om dus even een kijkje te komen nemen, want live is No Turning Back helemaal een spektakel van jewelste!
Recensent:Maarten Artiest:No Turning Back Label:Reflections Records
katbite-vacation

Katbite - VacationEen met katten-plakplaatjes versierde enveloppe valt op de deurmat. Kijk, dan...