RECENSIE: Patatje Metal - Proef de Peen 'ns

Patatje Metal - Proef de Peen ‘ns”
recensie cijfer 2011-02-05 De Brabantse band Patatje Metal rockt een gat in Nederlandstalige meezingers. Marco Borsatan op zang, Het Beest op gitaar, Rammstein Shaffy op gitaar, Nico Haat op bas en Dennie Antichristian op het drumstel. De band gaf drie jaar geleden een kerst-cd uit, maar nu moeten Nederlandse meezingers het ontgelden op Proef de Peen ‘ns. In hun glamrockoutfits springen ze over het podium, ons vermakend met een ware 80s show.

Zoals de band zelf stelt: “Bij de productie van de CD is er naar gestreefd om een hedendaagse sound te creëren en een zo breed mogelijk publiek aan te spreken.” Dat klinkt in praktijk als volgt: men neme een Oudhollandse kaskraker zoals Suzanne van VOF de Kunst en mengt die met Metal Gods van Judas Priest. En warempel, je hebt een metal-liefdesliedje. Beter nog is de combinatie van 'Ik verscheurde je foto' (Koos Alberts) en 'I Was Made For Loving You' (Kiss). De muziek is van Kiss, maar de tekst is toch echt van Koos. Daar had Koos, toen hij nog heupwiegend over het podium bewoog alleen van kunnen dromen: sex, drugs en rock ’n roll. Inclusief hoge uithalen en triangelgeluid. In totaal staan er maar liefst zes van dit soort waanzinnige nummers op deze cd. Wist u dat 'Hocus, pocus, iedereen kan toveren' van K3 precies past op Ozzy’s 'Crazy Train'? En dat K3 zich goed leent voor gitaarsolo’s? Waarschijnlijk niet. Na het beluisteren van deze geweldige cd is mijn wereld voor altijd veranderd. Nooit meer zal ik K3 horen zonder te denken aan Ozzy Osbourne. Nooit meer zal 'De Clown' van Ben Cramer een onschuldige, zielige jongen zijn.

Omdat de band niet al te hoog inzet met hun genre, hun namen, hun muziek en hun haardracht kunnen we gelukkig concluderen dat de muzikale kwaliteiten van de band ook wel ongeveer het niveau behalen waarop ze willen spelen. Patatje Metal is de meezinger voor het festivalseizoen.
Recensent:Erik Oudman Artiest:Patatje Metal Label:Marista
Sean Rowe – Magic

Sean Rowe - MagicSinger-songwriter Sean Rowe komt met het album Magic als opvolger van...