RECENSIE: Kevin Costner and Modern West - Turn it on

Kevin Costner and Modern West – Turn it on
recensie cijfer 2010-04-05 Het curriculum vitae van Kevin Costner is al zeer uitgebreid. Naast acteur, regisseur en filmproducent heeft deze Amerikaanse kameleon, samen met zijn band Modern West , ook een muziekcarrière. Turn It On is reeds hun tweede plaat en komt twee jaar na hun debuut. Het nieuwe album is vreemd genoeg voorlopig uitsluitend beschikbaar in Europa.

Het hele album lang heb je het gevoel in een moderne saloon in het Wilde Westen te zitten. De western/country-pop klinkt gemeend en is niet zomaar een zijproject van een Hollywood acteur met kapsones. Meer nog dan op hun eerste plaat, Untold Truths , klinken ze als een volleerde country band. Titelsong en opener ‘Turn It On’ is met zijn catchy refrein meteen één van de grootste hits van de plaat. Daarna begint het echter al bergaf te gaan met de kwaliteit van de songs. Alleen de romantische tekst en gastzangeres Sara Beck maken van ‘Let Me Be The One’ ook een song die blijft hangen. Dit nummer brengt ons bij die andere populaire country-pop zangeres, Taylor Swift. Hoewel Kevin Costner veel mannelijker, meer western en volwassen klinkt, hoeven de gelijkennissen met de diva niet ver gezocht te worden: de romantiek zit nooit ver weg in de nummers en er zijn eenvoudigweg niet veel country-pop artiesten. Voorts moet je van dit album niet te veel opwindends verwachten. De teksten zijn namelijk voorspelbaar en na een aantal songs heb je het, ondanks tempowissels tussen de verschillende nummers, wel gehad.

Hoewel de stemkleur van de gevierde acteur aangenaam klinkt en sommige nummers een beetje potentieel bezitten kunnen Kevin Costner and Modern West niet overtuigen met hun tweede plaat. Het aangename country/western sfeertje zou de liefhebbers van het genre wel kunnen bekoren, maar het album is niet geschikt voor het bredere publiek. Met deze cd zal Kevin echter meer succes oogsten dan met zijn beroemde flopfilm ‘Waterworld’.
Recensent:Stephaan Cloet Artiest:Kevin Costner and Modern West Label:V2 Records
Goldfrapp – Head First

Goldfrapp - Head FirstVan dromerig en fraai ( Felt Mountain ) naar electro ( Black Cherry ), via...