RECENSIE: The 925s - Time to Wake Up

The 925s – Time To Wake Up
recensie cijfer 2008-05-25 Het verhaal van The 925s lijkt eigenlijk het verhaal van de omgekeerde wereld. Normaal willen Nederlandse bands zo snel mogelijk naar het buitenland om daar door te breken en succesvol te zijn. De vier leden van deze Britse band pakken het anders aan. Na een aantal positieve kritieken in de Britse media besloot de band het in ons land te proberen. Een in Nederland wonende man uit Wales hoort de demo van de band en besluit ze naar Nederland te halen. Samen met Werner Pensaert wordt het debuutalbum Time To Wake Up opgenomen. Al snel is er interesse van verschillende labels en niet veel later begint de band met het veroveren van Nederland.

Elf nummers telt het debuut van The 925s. Veelal up-tempo en erg Brtipop-achtig georiënteerd. Maar wat verwacht je anders van een gitaarband uit Engeland. Ze hebben goed geluisterd naar de populaire Britse bandjes van de laatste vijftien jaar en overal het beste van overgenomen. Dat de muziek ook hitpotentie heeft is te horen aan ‘You’re Too Pretty’. Dit catchy nummer zou zo wel eens een grote hit kunnen worden. Goede opbouw, pakkend refreintje en goede lengte van het nummer. Ook zijn hier en daar wat licht punkinvloeden te horen. Zoals in het korte ‘Round & Round’ en ‘Watch You Fall’. En luister ook zeker eens naar de mooie afsluiter ‘Waiting For Hours’.

The 925s zijn een aanwinst voor de Nederlandse muziekscène. Eerst een jaar de wat kleinere festivals en zaaltjes en dan wellicht volgend jaar de stap naar de grotere publieksaantallen. Met Time To Wake Up hebben de heren een prima debuutalbum afgeleverd. Misschien met iets te weinig mogelijke hitsingles, maar er vanuit gaande dat de band nog groeit komt dat in de toekomst zeker goed.
Recensent:Rene Kuijs Artiest:The 925s Label:Red Bullet
The Peacocks  - Gimme More (The Best of the rest & leftovers)

The Peacocks - Gimme More (The best of the rest & leftovers) Gimme More is in tegenstelling tot wat je zou kunnen verwachten geen...