RECENSIE: Sherry Dyanne - Sing Me a Song

Cover Sherry Dyanne - Sing Me a Song
recensie cijfer 2012-02-26 Wat een fijne plaat, dit debuut van de tegenwoordig in Rotterdam wonende Sherry Dyanne! De Rotterdamse besloot een tijdje terug om via Facebook haar vrienden een aantal covers aan te laten dragen. Daaruit heeft ze vervolgens een selectie gemaakt, en aangevuld met enkele van haar eigen songs. Het resultaat is een album dat erin gaat als koek.

Qua covers moet je dan denken aan een standard als ‘What A Difference A Day Made’, en aan songs van o.a. Billie Holiday , Percy Mayfield en Doris Day. Oftewel: van jazzy tot bluesy tot aan fraaie good old soul. En Sherry’s stem past echt bijzonder goed bij deze songs. Ze heeft een stem die de jaren `20 tot `50 ademt, en weet de songs daarmee perfect in te kleuren. Het is eigenlijk niet voor te stellen dat ze pas een jaar of elf geleden begonnen is met zingen. En nog veel moeilijker, dat ze tot vier jaar terug voor de klas stond als….wiskundelerares! Met deze prachtige stem zou ze eigenlijk voor zo’n beetje alle podia in het land uitgenodigd moeten worden.

Op zich is ze daarvoor al heel aardig op weg trouwens. Ze stond bijvoorbeeld al meerdere keren in De Wereld Draait Door, en deelde het podium met onder andere Michael Franti, Candy Dulfer en Trijntje Oosterhuis. Ook op diverse jazzfestivals, waaronder North Sea Jazz en The Hague Jazz, was ze eerder al te bewonderen.

Het leukste aan dit album is misschien nog wel, dat de eigen songs van Sherry niet of nauwelijks onderdoen voor de fraaie bewerkingen van de eerdergenoemde covers. Sterker nog, opener ‘Just Cause You’re Pretty, ‘Foolish’ en ‘ Lift My Blues’ behoren makkelijk tot de hoogtepunten van het album. Het zijn songs die door een groot, groot publiek gehoord zouden moeten worden. Wat mij betreft zijn het zeker de hoogtepunten op het album.

Maar eigenlijk verdient het hele album het om door een groot publiek gehoord te worden. Het spelplezier en de muzikale klasse druipt er vanaf. En Sherry Dyanne is nou typisch het soort zangeres dat we in Nederland zooooo goed kunnen gebruiken. Geef deze plaat daarom een kans mensen. Echt!
Recensent:Chris Dietzel Artiest:Sherry Dyanne Label:Eigen Beheer
Cover Evergrey - A Decade and a Half

Evergrey - A Decade and a HalfSoms ontgaat ondergetekende de toegevoegde waarde van een release volkomen....