RECENSIE: The Ettes - Look at Life Again Soon

The Ettes – Look At Life Again Soon
recensie cijfer 2010-08-15 Look At Life Again Soon is het tweede album van The Ettes. Oorspronkelijk dateert het schijfje van 2008, maar dankzij Suburban Records krijgt ze nu ook een release in deze kontreien. Goede actie hoor, dat het label de vanuit Los Angeles opererende poppy garagerockband hier onder de aandacht brengt, maar hun vorig jaar verschenen derdeling Do You Want Power is een veel sterker en inmiddels representatiever werkstuk.

Hoe dan ook, Look At Life Again Soon is, in de traditie van The Oblivians en The Headcoatees, een aardig rammelrockplaatje met een fijne stoot soul en beat. De met een dijk van een stem gezegende frontvrouw Lindsay ‘Coco’ Hames is de grootste blikvanger in deze. Compositorisch is het helaas niet constant even onderscheidend en beklijvend.

Heel veel ruimte om toe te slaan krijgt de verveling echter niet. Op zeven seconden van afsluiter ‘Where Your Loyalties Lie’ na, klokken de elf tracks immers allemaal af onder de drie minuten. En met de up-tempo tracks ‘I Get Mine’, ‘Marathon’, ‘Crown Of Age’ en ‘I Heard Tell’ en met het wat meer ingetogen ‘Two Shakes’ is het gewoon prima toeven. Ook de overall voelbaar aanwezige gedrevenheid maken een boel goed.

De al met al toch net iets te clichématige genre-oefening die Look At Life Again Soon is, volgde de band, zoals reeds aangegeven, in 2009 op met Do You Want Power. Met die plaat is de band het muzikaal wat meer in de breedte gaan zoeken, hebben ze hun sound een stuk opgepoetst en zijn er compositorisch significante stappen vooruit gezet. Die schijf draait hier al een hele tijd veelvuldig haar rondjes. Een verleiding die we bij Look At Life Again Soon simpelweg iets te gemakkelijk kunnen weerstaan.
Recensent:Cyrille Bloemers Artiest:The Ettes Label:Suburban Records
Jimmy Edgar – XXX

Jimmy Edgar - XXXNog maar 26 jaar jong zijn en al bijna twaalf jaar bezig zijn in één van de...