RECENSIE: GoFish - Are You Ready?!

Gofish - Are you ready
recensie cijfer 2009-12-15 Het uit Zeeland afkomstige Gofish, niet te verwarren met christelijke Amerikaanse naamgenoot Go Fish, maakte dit jaar haar debuut EP. In samenwerking met Marijn Slager en Willy Berrevoets van Nuff Said werden vier poprock nummertjes met een vleugje gothicrock opgenomen en afgeproduceerd. Als onderdeel van het bandcoachingstraject ‘Popaanzee’ kwam deze EP tot stand.

Gofish klinkt professioneel. De EP is strak geproduceerd en de nummers komen goed over. Opener 'Ran Away' geeft een goede aanzet voor de, zoals de band het zelf omschrijft ‘energieke, vernieuwende, logge en …stevige pop/rock muziek’. ‘Come Back’ komt wat lastig op gang, maar klinkt inderdaad ook stevig. Waar het misschien nog aan schort is de nodige variatie in de akkoorden. Nummer drie van de EP blijft bij mij niet heel erg hangen, maar op afsluiter ‘You/Me’ is goed te horen dat in ieder geval een deel van de band ook niet vies is van metal. Een één tweetje van gitaristen Leo en Marcel, ondersteund door zware drop-D akkoorden doen erg denken aan nu-metal. En voor dat je het weet is de veertien minuten durende EP alweer afgelopen.

Gelukkig heb je dan nog de voor- en achterkant van het cd-hoesje. Op de voorkant zie je de bandleden van voren, maar op de achterkant zie je ze van achteren. De volgorde klopt niet (de langharige jongen aan de linkerkant staat ook aan de linkerkant op de achterkant), maar het idee is erg leuk gevonden.

Deze EP heeft een paar sterke nummers. Vooral het eerste en het laatste nummer laten zien dat de band veel in huis heeft. Als Gofish het voor elkaar krijgt om een volledige cd met nog meer variatie bij elkaar te spelen hebben we waarschijnlijk een nieuwe Zeeland-band met hitpotentie erbij. Blijf Gofish daarom in de gaten houden.
Recensent:Erik Oudman Artiest:GoFish Label:Eigen Beheer
Annihilator – Live At Masters Of Rock

Annihilator - Live at Masters of RockHet Canadese Annihilator is een band die al jaren meedraait, altijd op...