RECENSIE: Sleazy Dreams - Good Busy Then!

Sleazy Dreams – Good Busy Then!
recensie cijfer 2007-10-15 Deze vijf ruige mannen van Sleazy Dreams komen uit het zuiden van het land. Hun repertoire bestaat voornamelijk uit eigen werk, maar ook uit covers van onder andere Herman Brood, Slayer, Marilyn Manson en The Rolling Stones. De invloeden van deze bands zijn kenmerkend voor de stijl van Sleazy Dreams. Klassieke hardrock, punk, grunge en veel gitaarsolo’s. De EP Good Busy Then! telt vier nummers, wat weinig om de band en haar muziek goed te leren kennen, hoewel het een redelijk aangename kennismaking is.

Gezien het feit dat de band eerder werk heeft uitgebracht, zouden zowel de geluidskwaliteit als de Engelse uitspraak van zanger Roel Driessens bijgeschaafd mogen worden, deze gegevens laten het ietwat onprofessioneel klinken. Het geheel klinkt vrij hol en leeg. Wellicht hebben de mannen de intentie meer badass te zijn dan uit hun muziek blijkt.

‘Your Song’ heeft een herkenbare Britpopdrum en is makkelijk mee te zingen. Wat dreigende coupletten staan hier tegenover een melodieus en bijna vrolijk refrein. Het nummer ‘Titanic’ klinkt onlogisch, als was het met plakband aan elkaar geplakt. Het lijkt een Guns ‘n’ Roses song met veel jankende, gillende gitaarsolo’s. ‘Highway Suicide’ zou een nieuw anthem voor motorrijders kunnen zijn. Muzikaal gezien heeft het wat een goede rocksong nodig heeft, deze blijft het meest bij. ‘Need For Speed’ is het hardste nummer van de EP, de drums overheersen hier. Het is een goede mix van hardrock met een beetje metal, zo bij te schuiven onder het dakje van het genre Classic Rock. Het heeft de intentie van Metallica en Whitesnake, de zang is echter wat te braaf. De rock ‘n’ roll lifestyle van veel sigaretten roken en whisky drinken zijn niet terug te horen. Sleazy Dreams is goed bezig, het lijkt er echter op dat ze dat zelf niet weten.
Recensent:Annet Haggeman Artiest:Sleazy Dreams Label:Eigen Beheer
Mucho Maestro – Selling Resolutions

Mucho Maestro - Selling Resolutions Mucho Maestro zijn 3 heren uit de Rotterdam met een excentrieke vorm van...