RECENSIE: Mermaidens - Look Me In The Eye

Mermaidens
recensie cijfer 2020-02-25 De indieband Mermaidens komt uit Wellington in Nieuw Zeeland. Hun nieuwste album genaamd Look Me In The Eye gaat over relaties, liefde, confrontatie en intimiteit. De muziek van de band staat bekend om de mooie samenzang van de leden en de mysterieuze sfeer die ze neer weten te zetten.

Op het album Look Me In The Eye gebeurt veel, heel erg veel. De plaat opent met ‘Crying In The Office’ en dit nummer is al meteen heel mysterious, net als opvolger ‘Sleeptalker’. Ze weten soms zelfs creepy sfeertje te creëren. De liedjes zijn soms iets te chaotisch om te kunnen volgen. ‘I Might Disappear’ is iets rustiger en minder chaotisch. Hierop laten ze zien dat ze leuke, dansbare en goede muziek kunnen maken. Ook de afsluiter van het album, het nummer ‘Priorities’ is leuk en erg goed. Hierop is de mooie samenzang van de band te horen en dit geeft een heel mooi effect aan het nummer.

De nummers verschillen natuurlijk van elkaar, de ene is meer uptempo dan de andere, de ene is vrolijker dan de andere, maar over het algemeen lijken de nummers veel op elkaar. Ze zijn allemaal mysterieus, hebben hoge samenzang, beginnen vlot en zijn chaotisch. Hierdoor is het duidelijk dat dit een album is en de nummers niet zomaar bij elkaar gezet zijn.

Mermaidens probeert op Look Me In The Eye te veel. Er gebeurt te veel en het is te chaotisch. Hiermee missen ze de kern van wat ze proberen te maken. Wel staan er een aantal erg leuke liedjes op en hebben ze door de samenzang en mysterieuze klanken een bijzondere sfeer neer weten te zetten. Hierdoor is het album toch nog een ruim voldoende geworden.
Recensent:Linda Kremer Artiest:Mermaidens Label:Flying Nun Records
Cover Fly Pan Am - C'est Ça

Fly Pan Am - C'est ÇaIedereen heeft wel eens familie of vrienden die te lang blijven hangen....