RECENSIE: Sixtoys - Sins and Sounds

Sixtoys – Sins And Sounds
recensie cijfer 2008-11-20 Sixtoys is een viertal uit België dat onderdak heeft bij het sympathieke Funtime Records. Sins And Sounds is de tweede full length release van de band en laat een met hardcore, metal en emo doorspekt punkrock-geluid horen. De track ‘Divide And Conquer’ heeft hier een tijdje behoorlijk heftig op repeat gestaan. En er valt best nog wel meer schoons over dit schijfje te melden. Maar helemaal Sixtoys-adept is uw recensent (vooralsnog) niet.

Naast het eerder genoemde hoogtepunt ‘Divide And Conquer’ weten ook met name ‘Razor Teeth’, ‘Words Prophets Say’, ‘Prayer For The Damned’ en ‘Guns Out! Guns Out!’ beslist te bekoren. En muzikaal zit het überhaupt best wel goed in elkaar allemaal. De composities zijn lekker dynamisch en afwisselend en met de screams en stoere samenzang zit het ook wel goed. Het scheutige gestrooi met slicke gitaarrifjes kan door sommigen misschien als iets te veel van het goede worden ervaren, maar ondergetekende heeft daar niet zo heel veel last van.

De wat magere lead-vocals zitten ondergetekende dan weer wel in de weg voor volledige overgave. Met name bij de wat meer melodieuze gedeeltes zeurt en wringt de zang nogal eens. Op muzikaal gebied is de aanwezigheid van de vibrafoon op ‘Chains On Me’ en de violen op afsluiter ‘A Toast, To Stagnation’ nu ook niet echt een positieve toevoeging te noemen.

Kortom, Sins And Sounds weet als geheel niet helemaal te overtuigen. Maar het verdict is uiteindelijk toch zeker niet ronduit negatief. Sixtoys is namelijk een oprechte band met heel wat potentieel en Sins And Sounds is een album dat de meeste liefhebbers van minder rechtlijnige punkrock op momenten beslist zal weten te bekoren.
Recensent:Cyrille Bloemers Artiest:Sixtoys Label:Funtime Records
Dollygrip – Never Meant To Be Royal

Dollygrip - Never meant to be Royal Dollygrip is inmiddels bezig aan hun tweede leven. Van 2000 tot en met 2003...