RECENSIE: Ferry Corsten - WKND

Cover Ferry Corsten - WKND
recensie cijfer 2012-04-22 Ferry Corsten zit dit jaar al twintig jaar in het DJ vak. Dit moet worden gevierd en hoe doe je dit anders dan met een nieuwe release? De titel van de vierde solo plaat van de producer is WKND en dekt daarmee precies de lading. Lekker in het gehoor liggende, en bovenal vrolijk stemmende, dance om het weekeinde mee in te luiden.

Veel collega’s in het genre maken tegenwoordig de keuze om naar Amerika over te steken en aldaar, vergezeld van enkele klinkende hiphop & R&B namen, radiovriendelijke producties af te leveren. Zo niet Ferry Corsten. Met gastbijdragen van collega ster Armin van Buuren en enkele vrouwelijke vocalen zoekt hij het veel meer in de traditionele dance hoek.

Verspreid over veertien keurig uitgebalanceerde nummers laat Ferry Corsten zich van zijn sterkste kant horen. Elk nummer sleept je langzaam mee de track in totdat je tegen het einde niks anders meer wilt dan lekker mee knikken. ‘Brute’, de samenwerking met Armin van Buuren, wordt reeds veel gedraaid op de trance gelieerde radioprogramma’s en is hier een klassiek sterk voorbeeld van. De hier en daar opduikende vrouwelijke vocalen zijn daarbij keurig gedoseerd aangebracht. Sarah Bettens, zangeres van K’s Choice, vult de meer pop georiënteerde beat van ‘Let You Go’ aan met een makkelijk in het gehoor liggend refrein. Nergens nemen deze vocalen echter de overhand boven de beat.

Op WKND hoor je niet zozeer een DJ die het gewend is om de grootste hallen volledig uit hun dak te laten gaan, maar een die uit de voeten kan met veel rustigere dance. De cd leent zich voor een dagje op het strand, een mooie autorit of leuke achtergrondmuziek tijdens het werk. Ferry Corsten laat de trance gewoon voor wat het is en zonder gedateerd te klinken komt hij daar meer dan prima mee weg.
Recensent:Karst Jaarsma Artiest:Ferry Corsten Label:Black Hole Recordings
Cover Zico Chain - The Devil In Your Heart

Zico Chain - The Devil In Your HeartKennen jullie Zico Chain al? Die hebben hun geluid een stuk toegankelijker...