VERSLAG: Bløf - 20/12 - Paradiso

VERSLAG: Marcel Kamphuis

Bløf - 20/12 - Paradiso

Nadat de Vlaamse Milow met zijn akoestische gitaar het publiek heeft opgewarmd is het tijd voor de Nederlandse en Nederlandstalige popgroep Bløf. Zestien jaar geleden opgericht en werden bij het grote publiek al snel bekend door de single ‘Liefs uit Londen’. Van een schaarse fanbase groeide de band alsmaar in populariteit en dit jaar in de Zeeuwse band op hun piek.

In het voorjaar hield de band een tour met onder andere optredens in Utrecht, Groningen en voor het eerst in haar bestaan een concert in een stadion - Philips Stadion in Eindhoven. Dit jaar kwam tevens hun Platinum uit, een best-off met meer dan vijftig nummers. Tevens verscheen onlangs een documentaire van de band (Umoja Live: Een Manier Om Thuis Te Komen) en kwamen ze met hun single ‘Alles is liefde’, de titelsong voor de gelijknamige romantische komedie. Alsof dit nog niet genoeg was kreeg zangers/gitarist Paskal Jakobsen dit jaar tevens een 3FM Award voor beste zanger. De 33-jarige is erg trots en straalt vandaag met ‘zijn mannen’ in de Paradiso te Amsterdam. De links-handige frontman bespeeld het publiek als geen ander en het publiek zingt luidkeels de teksten mee.

In het nieuwe jaar zullen Paskal, Peter, Bas en Norman zich drie weken opsluit in een huis in Ierland. Hier zullen ze gaan werken aan maarliefst twee nieuwe albums! Voorproefjes krijgen we vandaag alvast te horen. Uiteraard komen er in de setlist de vele singles van Bløf voorbij, waaronder hun enige nummer één hit ‘Holiday in Spain’. Die vandaag niet met de Counting Crows wordt gedaan, maar waar pianist en gitarist Bas Kennis de Engelse teksten op zich neemt. Ook één van hun andere samenwerkingen komt voorbij, deze samen met Kodo: ‘Aanzoek zonder ringen’. Ook de Japanse drumgroep is er vandaag natuurlijk niet bij. De vijftien leden zullen er echter wel op 14 en 15 maart bijzijn, wanneer de band in de Heineken Music Hall speelt - twee uur lang, gezamenlijk en afzonderlijk.

Wel te gast is zanger Thé Lau, de zanger van The Scene doet een aantal nummers mee en laat ook zijn eigen liederen horen als ‘Blauw’, ‘Open’ en ‘Iedereen is van de Wereld’. Na laatstgenoemde wordt de set afgesloten om uiteraard vervolgens terug te keren. Ruim tweeënhalf uur weten de Zeeuwen het Amsterdamse publiek te vermaken. Dit te bedenken dat het publiek eigenlijk afgelast zou worden, aangezien Paskal momenteel erg grieperig is.

BETH HART - 5/1 - EFFENAAR2008 begint meteen goed met een optreden van Beth Hart in de Effenaar in...

AGUA DE ANNIQUE - 30/11 - ATLANTIS