RECENSIE: Beth Hart & Joe Bonamassa - Seesaw

Seesaw
recensie cijfer 2013-06-18 Voordat het album Don’t Explain in de winkels lag, hadden Beth Hart en Joe Bonamassa al de studioruimte voor de opvolger geboekt. Anderhalf jaar later ligt Seesaw in de winkel. Het duo plukte wederom elf nummers uit het rijke soul-, R&B- en bluesarchief om van een nieuwe omlijsting te voorzien.

Voor de fans van Joe Bonamassa levert dat ongetwijfeld een ietwat teleurstellend resultaat op. De gitaarlegende zingt niet en zijn gitaarspel krijgt nergens de absolute overhand. Ook Beth Hart valt in een andere context te horen. Op de Tina Turner-cover ‘Nutbush City Limits’, met een ontzettend heerlijke blazerssectie, kan ze nog de krachtige rockchick uithangen. Op nummers als ‘A Sunday Kind Of Love’ begeeft de zangeres zich veel meer in de jazzhoek.

Het blijkt haar op Seesaw allemaal ontzettend makkelijk af te gaan. Joe Bonamassa schikt zich net zo gemakkelijk naar de achtergrond. Het gitaarspel dat aanwezig is vormt echter wel de kracht van de meeste nummers. ‘I Love You More Than You’ll Ever Know’ , bekend van onder andere Gary Moore, wordt opgesierd met een fantastische solo van Bonamassa. Je moet er vijf minuten op wachten, maar dan kruipt het kippenvel ook over je lichaam.

Met Seesaw bewijzen Beth Hart en Joe Bonamassa wederom een fantastisch duo te zijn. Voor de Bonamassa-fans begint het tegenwoordig lastig te worden om hoogte te krijgen van al zijn releases. Tussen de zee aan Joe Bonamassa-projecten door is Seesaw echter een nieuw en verrassend hoogtepunt dat tevens nieuwe fans kan bereiken. Rockzangeres Beth Hart bewijst ook om meer te zijn dan die zangeres van dat ene hitje. Eind deze maand staat het duo in Carré en daar worden opnames gemaakt voor een nieuwe DVD.
Recensent:Karst Jaarsma Artiest:Beth Hart & Joe Bonamassa Label:Mascot Records
Cover Walter Trout - Luther`s Blues

Walter Trout - Luther`s BluesIn zijn lange carrière heeft Walter Trout nog nooit een coveralbum...