RECENSIE: Gin Wigmore - Gravel & Wine

Cover Gin Wigmore - Gravel & Wine
recensie cijfer 2012-12-17 Gin Wigmore is een Nieuw-Zeelandse zangeres die nu ook aan onze kant van de aardbol voet aan de grond probeert te krijgen. Wigmore is een knappe blondine die lekkere popliedjes maakt, dus alle voorwaarden voor een doorbraak in Europa lijken aanwezig te zijn.

De openingstrack en tevens eerste single 'Black Sheep' roept een sterke associatie aan Duffy op; haar stem lijkt erg veel op die van de zangeres uit Wales. Bovendien is de muziek vergelijkbaar, catchy pop met een duidelijke soulinvloeden. Dat is ook te horen op het swingende 'Man Like That' dat je wellicht kent van de Heineken/Skyfall commercial. Gin Wigmore is daarin te zien terwijl ze dit lied zingt. Het zou niet de eerste keer zijn dat een lied door een commercial een vette hit wordt. Ook Neerlands trots Caro Emerald verwierf op die manier bekendheid, maar heeft er met Gin Wigmore een geduchte concurrente bij. En dan te bedenken dat er een hele reeks tracks met een hoge dosis hitpotentie op dit album te beluisteren zijn. Kanshebbers zijn onder andere 'Black Sheep', 'Kill Of The Night', 'Dirty Love' en ‘Don't Stop’. Gravel And Wine bestaat goeddeels uit dit soort frisse tracks, maar heeft ook voldoende variatie om niet te gaan vervelen. Zo wordt er zo nu en dan een rustig liedje gebracht, zoals 'If Only', 'Saturday Smile' en 'Singin' My Soul'. Maar andere tracks hebben juist extra pit, zoals het opzwepende 'Sweet Hell', een lekker stukje psychobilly. Door die goede mix luistert het tot het einde toe lekker weg.

Gig Wigmore eist met dit album haar plek op in het straatje van goedverkopende zangeressen als Adele, Caro Emerald en ondanks haar time-out ook nog steeds Duffy. De songs zijn dik in orde, ook al zullen ze de originaliteitsprijs niet winnen. Het zou kunnen dat je niet houdt van haar wat kinderlijk klinkende stem, maar verder is er weinig op deze cd aan te merken. Gravel And Wine is een licht verteerbaar album dat bij velen goed in de smaak zal vallen.
Recensent:Dave van der Sterren Artiest:Gin Wigmore Label:Universal
Cover Death - Spiritual Healing

Death (metal) - Spiritual HealingDeathmetal is een genre dat alweer vele jaren bestaat en inmiddels volledig...