RECENSIE: Shelby Lynne - Tears, Lies, and Alibis

Shelby Lynne – Tears, lies and alibis
recensie cijfer 2010-10-19 De laatste paar weken eindigen Country groepen regelmatig hoog in de Amerikaanse billboard top 100, welke vergelijkbaar is met de Nederlandse album top 100. Country is er nog steeds springlevend. Shelby Lynne is ook een countryartieste van deze nieuwe generatie die haar country nummers voorziet van naar pop neigende melodieën. Het nieuwste album Tears, Lies and Alibis is inmiddels al het elfde studioalbum van deze zangeres. De plaat is de eerste die via het nieuwe label van de zangeres uitgebracht wordt. Hier in Europa zal de zangeres bij de meeste mensen bekender zijn als de moeder van Johnny Cash, een fantastische rol in de film ‘Walk the Line’.

Zoals de titel van de cd doet vermoeden is de hele plaat gevuld met nummers over liefdesverdriet, foute beslissingen in het leven en meer inspirerende ellende. Shelby Lynne’s prachtige stem wordt op elk nummer begeleid door haar akoestische gitaar. Afwisselend wordt de dame aangevuld met een banjo, blazers of pianomelodie. Op het relatief snelle nummer ‘Rains Came’ hoor je de piano voorzichtig twee tonen spelen en op ‘Family Tree’ duikt er tegen het einde in een keer een banjo op. Helaas verdwijnen de tonen van de verschillende instrumenten weer net zo snel als dat ze opduiken.

Tears, Lies and Alibis is een plaat geworden met een grote hoofdrol voor Shelby Lynne en al haar problemen. Een te grote rol. De plaat is nergens onaangenaam maar de nummers missen een afwisseling in de verschillende nummers. Het is rondweg onvoorstelbaar dat met elf toegevoegde gastmuzikanten er nergens een moment is waarop een van deze artiesten duidelijk te horen is. Tears, Lies and Alibis is zeker geen slecht eindresultaat, doch een klein beetje kleurloos.
Recensent:Karst Jaarsma Artiest:Shelby Lynne Label:Rough Trade Records
Teebs – Ardour

Teebs - Ardour Teebs is straattaal voor een persoon die allesbehalve cool is. Hij doet...