RECENSIE: Au Suisse - Au Suisse

Suisse
recensie cijfer 2023-02-26 Daft Punk is niet meer, maar Au Suisse staat te trappelen om deze positie over te nemen. En dat is precies wat je ervaart na de eerste twee nummers ‘Control’ en ‘Thing’, van het self-titled debuutalbum Au Suisse. Logisch om je album zo te lanceren, want zo blijft de naam op alleen Au Suisse vallen en dat is goed voor de naamsbekendheid.

Au Suisse is een groep afkomstig uit New York City en New Hampshire.
Een samenwerkingsverband tussen internationale DJ Morgan Geist en zanger Kelley Polar. Ze zijn al enige jaren zelfstandig bezig, maar hebben de handen ineen geslagen, resulterend in Au Suisse. Het duo levert een combinatie van Air en Daft Punk. Op en top electropop dus.

De plaat begint met ‘Control’. We horen synths en bliepjes en “I won’t let it go. Hallelujah. Start losing control Hallelujah”. Het nummer start traag en bouwt op naar meer tempo en dreiging. Het is direct het hoogtepunt van de plaat. Een sterke start!
De discoschoenen kunnen aan bij ‘Thing’, met heerlijke vocalen (backing vocals), synthesizers en een basloop waardoor je moet gaan dansen. Het klinkt uitgekiend en luchtig. Net slagroom soesjes die je gulzig verorbert.

De plaat telt In totaal 9 nummers in 37 minuten, waarbij na verloop van tijd de plaat van dansen naar luisteren wijzigt. In ‘Plans’ hoor je een ingetogen Depeche Mode terug. Spaarzame synths die de stem begeleiden. Kelley’s stem geeft warmte en past precies bij deze muziek. Kalm en rustgevend. Geen noot te veel en daardoor een heerlijke muzikale flow die ontspant en af en toe aanzet tot bewegen.

Au Suisse weet wat vroeger als kil werd ervaren, als er synths en elektronische drums werden gebruikt, om te toveren tot een warm bad. Een warm bad waarin je heerlijk kunt vertoeven met een gladde en rijke pop-/discoflow. Een verademing waarbij we ons afvragen waarom we Au Suisse niet op de radio horen in plaats van al die druktemakers en stuiterballen. Au Suisse is muziek voor in de late uurtjes. Afterparty muziek. Een tempo lager is zo voor iedereen veel beter vol te houden. Au Suisse is het nieuwe medicijn tegen de drukte.
Recensent:René Obdeijn Artiest:Au Suisse Label:City Slang
SkullC

Skullcrusher - Quiet The RoomHelen Ballentine brengt onder de naam Skullcrusher een volwaardige eerste...