RECENSIE: Tatyana - Treat Me Right

Tatyana
recensie cijfer 2022-06-12 ‘Kiss Me Right Now’ is het eerste nummer van de plaat Treat Me Right. De lelijke hoes nodigt niet echt uit om Tatyana te kussen. Het eerste nummer is muzikaal echter wel een schot in de roos. Uptempo met een heerlijke hook en lekkere vrolijke synths. Een prima zomerhit om op te dansen.

Tatyana (Tatyana Phillips), geboren in Londen, heeft al veel van de wereld gezien. Ze woonde al in Nederland, Rusland en Singapore. Grootgebracht met de nummers van ABBA op ABBA Gold verraad dat ze catchy muziek met de paplepel binnen heeft gekregen.

Tatyana ambieert een carrière in de muziek en is afgestudeerd op de Boston Berklee College of Music. Haar eerste stappen zette ze door met Nenah Cherry op tournee te gaan, waar ze haar favoriete harp instrument bespeelde. Op haar debuutalbum brengt Tatyana 10 nummers die in totaal 33 minuten duren, waarmee ze je om haar vingers windt. Tatyana past perfect in een avondje dansen en uitleven. De plaat bevat lekkere beats, uptempo met een vrolijke ondertoon. Zo is op ‘Treat Me Right’ bijvoorbeeld Daftpunk niet ver weg.

De highlights op Treat Me Right zijn ‘Kiss Me Right Now’, ‘Treat Me Right’ en ‘Between The Lines’. Het zijn drie single kandidaten voorwaar een prima prestatie voor een eerste plaat. Het enige minpuntje is de verpakking. De hoes is niet in lijn met het gebodene. Een donkere saaie hoes, terwijl de muziek luchtig en fris is. Liefhebbers van Kylie Minogue en bubblegumpop met disco- en synthesizerinvloeden kunnen deze plaat met autotuned vocals direct aanschaffen. Zeker voor de topafsluiter ‘End Of The Galaxy’, dat iets meer muzikale spanning kent dan de rest van de plaat. Ja, naar the end of the galaxy willen we wel met deze onderhoudende Tatyana en dan nemen we Treat Me Right zeker mee.
Recensent:René Obdeijn Artiest:Tatyana Label:Sinderlyne
Cover Keeley Forsyth - Limbs

Keeley Forsyth - LimbsHet heeft er alles van dat de Engelse Keeley Forsyth zelf ook niet had...