RECENSIE: Eerie Wanda - Pet Town

Wanda
recensie cijfer 2019-05-03 Pet Town is het tweede album van de Nijmeegse singer-songwriter Marina Tadic. De opvolger van Hum siert in kleinschaligheid, want Eerie Wanda heeft nog steeds niet veel meer nodig dan haar gitaar. Op dit album wordt ze echter wel versterkt door Jasper Verhulst (die ook bij Jacco Gardner speelde en nu bij Altin Gün) op de bas en Jeroen de Heuvel op toetsen. Met Hum wist zij ook internationaal de aandacht te trekken, waardoor zij dit tweede album op het bekende Joyful Noise label uit kon brengen.

De muziek van Tadic heeft een licht psychedelische ondertoon en zit vol smaakvolle details. Zo hoor je op het nummer ‘Big Blue Bird’ kokosnoten klapperen, alsof je naar een nummer uit een country film zit te luisteren. Dat filmische komt wel vaker naar boven borrelen, zonder dat de muziek daadwerkelijk epische proporties aanneemt. Ook het vrolijke ‘Rockabiller’ klinkt weggelopen uit een filmscène waarin een paard door de woestijn hobbelt.

Pet Town heeft een zacht en warm karakter en klinkt bovenal erg charmant. De lo-fi synthesizers hebben een opbeurend effect. Toch valt wel op dat Tadic wel meerdere malen dezelfde trucjes toepast of terugvalt op een bepaald ritmes en vormen van percussie, waardoor je het nummers soms veel op elkaar lijken. Een doodsteek is dat niet, want het warme en zachte geluid dat zij zowel vocaal als instrumentaal voorbij laat kabbelen heeft een aangenaam en hier en daar zomers karakter.

Met een speelduur van slechts een half uurtje is deze innemende singer-songwriter na tien schattige liedjes al weer klaar. Op Pet Town bevindt zij zich op de scheidslijn tussen droom en realiteit. Al zou de luisteraar ook weg kunnen dromen omdat de muziek soms een eentonig karakter heeft en daardoor de aandacht niet helemaal weet vast te houden.
Recensent:Jasper van Quekelberghe Artiest:Eerie Wanda Label:Joyful Noise
Cover Endon - Boy Meets Girl

Endon - Boy Meets GirlHet is bijna niet te geloven dat er mensen zijn die muziek van Endon voor...