RECENSIE: Elvis Presley - Elvis Christmas

Elvis
recensie cijfer 2017-12-11 ”It’s the most wonderful time of the year”. Kerst staat namelijk weer voor de deur en dat betekent dat menig platenmaatschappij haar jaarlijkse slag kan slaan. Er moeten namelijk weer massaal cadeaus worden gekocht en de platenbazen hopen dat het kerstsentiment de consument verleidt om een kerstplaatje te kopen. De platenmaatschappij kiest er rond deze tijd van het jaar vaak voor om een veelbelovende of een gearriveerde artiest een aantal kerstklassiekers in te laten zingen. Het resultaat is meestal alleen interessant voor de echte fan van de artiest of de echte kerstfanaticus. Ook kan ervoor worden gekozen om oud materiaal aan te passen of opnieuw uit te brengen. Dat is bij Christmas With Elvis het geval. De vraag is dan ook: Wie zit er op deze plaat te wachten?

Natuurlijk kan Elvis Presley zelf de vocalen niet meer voor zijn rekening nemen, maar de vocalen van Christmas With Elvis zijn al eens uitgebracht. De archieven zijn voor de zoveelste keer geopend en hierin vonden de platenbazen Elvis’ Christmas Album uit 1957 en Elvis Sings The Wonderful World Of Christmas uit 1971. De vocalen zijn opgeleukt door het Royal Philharmonic Orchestra. Deze mannen en vrouwen kunnen prachtig spelen. Een Elvisplaat koop je echter omdat je Elvis Presley een fantastische artiest vindt. Als de klanken van deze oude wijn in nieuwe zakken uit je boksen komen, voel je je toch een beetje bekocht.

De vocalen zijn zoals gezegd niet origineel, ook een kerstalbum van Elvis is dat niet. De zoekterm ‘Christmas’ levert maar liefst negentien resultaten op in de discografie van de King of Rock ‘n’ Roll. Waarschijnlijk heeft de verstokte Elvis-fan ergens wel een kerstplaatje van de held van de jaren ’50 liggen. Stof dat plaatje af en zie af van de aanschaf van dit overbodige plaatje. Hier doe je niemand een plezier mee.
Recensent:Yannick Martens Artiest:Elvis Presley Label:RCA
Cover Zola Jesus - Okovi

Zola Jesus - OkoviDe Amerikaanse Nika Hummel, oftewel Zola Jesus , is met Okovi aan haar...