VERSLAG: Justin Bieber - 13/04 - Gelredome

Podiuminfo was aanwezig bij Justin Bieber in Gelredome voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

VERSLAG: Janske van den Broek

Justin Bieber 13/04 Gelredome

Men neme ruim 30.000 hitsige tienermeisjes met Justin Bieber T-Shirts aan en ‘I Love JB’ op het voorhoofd geschreven. Zet daar als voorprogramma Nederlands populairste jonge boyband Mainstreet en Justin Bieber zonder T-Shirt voor en je hebt gegarandeerd een oorverdovend hysterische avond.

Precies vandaag is het alweer vijf jaar geleden dat de jonge Justin Bieber met dat schattige bloempot kapsel zijn platencontract tekende. Nu heeft hij inmiddels een ander kapsel en is hij volgens eigen zeggen veranderd van een jongen in een echte man. Echt onschuldig is hij de laatste tijd inderdaad niet meer als we alle nieuwsberichten over hem mogen geloven. En ook vanavond laat hij zijn fans ruim een uur te lang wachten en komt hij pas om 22.00 uur het podium op tijdens zijn ‘The Believe Tour’.

De uren daarvoor hebben de meeste ‘Beliebers’, zoals de fans genoemd worden, de longen al uit hun lijf geschreeuwd wanneer er een Justin look-alike de zaal binnen loopt waardoor er een totale hysterie uitbreekt. Ook bij het zien van de jongens van Mainstreet sneuvelen er een aantal trommelvliezen in de zaal. De nieuwe Nederlandse boyband mag vandaag het voorprogramma verzorgen in plaats van de verhinderde Amerikaanse Carly Rae Jepsen. Vorige week kwam het debuutalbum Breaking The Rules van de populaire boyband op nummer één binnen in de Nederlandse album charts. Vanavond spelen ze in een vol Gelredome wat to de nok is gevuld met tienermeisje, een natte droom die uitkomt. Helaas is het geluid in de zaal zo ontzettend slecht dat de jongens onverstaanbaar zijn. Gelukkig kunnen de meeste fans de teksten al meezingen, dus valt het bij hen waarschijnlijk niet eens op. Vooral bij het laatste nummer ‘Stop The Time’ wordt er zwijmelend meegezongen en worden vele nieuwe tienerhartjes veroverd. De jongens glunderen van opwinding en de fanbase wordt met de minuut groter.

Na een ruim een uur van aftellen onder begeleiding van een DJ wordt de spanning tot een hoogtepunt opgebouwd. In een witte outfit met een hemd dat langer is dan de meeste jurkjes van de meiden in de zaal en grote vleugels landt hij als een engel op het podium. Met de nummers ‘All Around The World’ en ‘Take You’ opent hij zijn show. Op het podium zien we diverse projecties zoals een onderwater wereld waar we Bieber in rond zien zwemmen.

Bieber laat ons video’s zien van hem als kind, zingend en als drummende kleuter. Zijn muzikale talenten worden vanavond allemaal gedeeld met zijn publiek, hij speelt gitaar, piano en een heuse drumsolo. Ook dans hij samen met zijn 12 dansers en zingt hij met zijn zwoele blik zoete ballades ver boven het publiek. De fans zwijmelen mee, maar te veel langzame nummers zorgen voor een enorm ‘in-kak-moment’ op dit late tijdstip. Gelukkig knalt hij vervolgens ‘Never Say Never’ door de speakers waardoor we weer helemaal wakker worden geschut. Bij ‘One Less Lonely Girl’ brengt hij een serenade aan een fan genaamd Maya welke alleen maar verliefd kan lachen naar haar grote idool. De rest van het publiek kijkt jaloers toe naar het romantische tafereel.

Bieber heeft vanavond een belangrijke boodschap voor zijn fans; Believe, zoals zijn laatste album en deze toer heet. De Nederlandse fans hebben voor Bieber ook een boodschap. Tijdens het nummer ‘Believe’ houden ze allemaal een wit blaadje met de tekst ‘We Believe’ omhoog waaruit ze willen laten zien dat ze Bieber’s boodschap hebben begrepen.

Tijdens de toegift krijgen we het 18 plus gedeelte van de show te zien en horen we ‘Girlfriend’ en ‘Baby’ door een Bieber zonder T-Shirt. Een concert zonder muzikale hoogtepunten, wat voor de meeste Beliebers helemaal niet belangrijk is. De duizenden tienermeisjes gaan zwijmelend naar huis met een suis in hun oren en de sixpack van Bieber vers op hun netvlies gebrand. Zij doen na vanavond nog maar één ding; Believe.

FOTOGRAFIE: Tim van Veen

MainStreet foto Justin Bieber - 13/04 - Gelredome Justin Bieber foto Justin Bieber - 13/04 - Gelredome Justin Bieber foto Justin Bieber - 13/04 - Gelredome Justin Bieber foto Justin Bieber - 13/04 - Gelredome Justin Bieber foto Justin Bieber - 13/04 - Gelredome Justin Bieber foto Justin Bieber - 13/04 - Gelredome Justin Bieber foto Justin Bieber - 13/04 - Gelredome Justin Bieber foto Justin Bieber - 13/04 - Gelredome Justin Bieber foto Justin Bieber - 13/04 - Gelredome Justin Bieber foto Justin Bieber - 13/04 - Gelredome Justin Bieber foto Justin Bieber - 13/04 - Gelredome Justin Bieber foto Justin Bieber - 13/04 - Gelredome

ELLIE GOULDING - 9/4 - PARADISOHet meisje met de quirky voice dat Skrillex zijn hart veroverde - de weg naar...

RIVAL SONS - 08/04 - TIVOLI hier een intro