VERSLAG: Case Mayfield - 10/10 - Paradiso

VERSLAG: Janske van den Broek

Case Mayfield - Albumpresentatie

In slechts 10 dagen nam Case Mayfield samen met zijn band zijn nieuwe album met daarop 10 nummers genaamd 10 op. Vandaag op 10/10 presenteert hij zijn album in Paradiso waarvoor hij in totaal 10 shows door Nederland gaat toeren.

Op het moment dat we denken dat er geen voorprogramma meer komt loopt de zanger Kai Lehmann van Garda, vernoemd naar het Gardameer in Italië, verlegen het podium op. Hij vertelt ons dat hij ‘fucking nervous’ is omdat hij altijd met en band van zeven mensen sterk optreed en hij het nu in zijn eentje moet doen. Zijn nummers klinken als experimentele folk met een rauw randje. Het is goed te zien dat Lehmann in zijn eentje probeert om de leegte in het geluid op te vullen door zichzelf voor tweehonderd procent te geven, maar dit lukt hem niet goed genoeg. Van het publiek krijgt hij in ieder te weinig aandacht, want die staan bijna allemaal hardop te praten. Hierdoor is het voor hem nog moeilijker om er boven uit te komen. Hopelijk neemt hij de volgende keer gewoon zijn hele band weer mee.

Daarna is het de beurt aan Kees Veerman, beter bekend als Case Mayfield om zijn nieuwe album aan het publiek te mogen presenteren. Vandaag heeft hij zijn band meegenomen waaronder zijn nieuwe drumster Nienke. Nog voordat de eerste noot wordt gespeeld stelt Case haar voor en moeten we heel hard ‘Nienkeeeee’ roepen. De jonge Nienke speelt pas voor de tweede keer mee met de band. Ze speelde eerder mee op het ITGWO Festival op Vlieland. Ze lacht verlegen en begint geconcentreerd te spelen. Op ieder stil moment tussen de nummers door wordt er ‘Nienkeeee’ geroepen vanuit het publiek. Case en zijn band vinden het prachtig en schreeuwen vrolijk mee. ‘Fijn’ zegt Case, met een brede glimlach. Ik vind het ‘fijn’ dat jullie er zijn.

Naast de nummers van het nieuwe album 10 worden er ook “oudere” nummers gespeeld. Zo horen we ‘Where To Throw The Stone’ en ‘The Title’ voorbijkomen en zingen we mee met het nummer ‘Twitch’. Wanneer zijn band het podium verlaat en Case alleen met zijn gitaar achterblijft trakteert hij ons op een indrukwekkende vertolking van het nummer ‘Alright Louise’ en het nieuwe nummer ‘Orgasms’. Heel droog zegt hij ‘dit nummer gaat over sex’. Het publiek is muisstil en hangt aan zijn lippen. Case is op zijn mooist wanneer je hem alleen met zijn gitaar hoort, zo puur en wat een stem.

Vooraan in de zaal staan twee pubers die duidelijk onder invloed zijn. Ze blijven ook bij Case niet onopgemerkt en hij zegt ‘Jullie hebben drugs op, maar ik vind jullie leuk’, ‘en mijn toetsenist Bob zit ook in een trip’. De zaal lacht en de sfeer is goed. Case maakt grapjes en heeft veel interactie met zijn droge opmerkingen naar zijn publiek. Als toegift speelt hij het een cover van het nummer ‘Rock The House‘ van Afrojack, wat hij eerder vandaag bij Giel Beelen live op de radio speelde. En dit huis rockte hij! Case bewijst met zijn juiste mix van muzikaal talent en droge humor een ijzersterke show neer te zetten. Een dikke 10 verdiend Case voor deze albumpresentatie. Nog 9 keer speelt hij door heel Nederland, komt dat zien!

REFUSED - 11/10 - 013Refused gaf een concert in 013 in Tilburg en Podiuminfo was er bij voor een...

LIONEL RICHIE - 6/10 - ZIGGO DOME Lionel Richie gaf een optreden in Ziggo Dome. Natuurlijk was Podiuminfo ook...