VERSLAG: Everlife - 19/03 - Fenix

Podiuminfo was aanwezig bij Everlife in Fenix voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 36 foto's.

Everlife

Een leuke bandpackage staat helaas niet altijd gelijk aan een succesvolle opkomst. Hoewel het Amerikaanse meidentrio Everlife vorig jaar nog aardig wat bezoekers naar hun optredens trok, valt de opkomst tijdens de huidige Nederlandse tour zwaar tegen. Het optreden in de Batcave van 013 werd zelfs enkele dagen van te voren afgezegd. In poppodium Fenix te Sittard staan de meiden voor slechts een handjevol fans te spelen. Ook de voorprogramma's weten helaas geen extra volk op de been te krijgen voor het optreden in de Limburgse popzaal.

De avond wordt geopend door de jonge zangeres Gabriela Hindy. Haar uiterlijk noch haar muziek verraden dat deze 18-jarige meid uit Nashville, Tennessee afkomstig is. Met lang, sluik zwart haar en een tenger voorkomen zou je denken dat Gabriela een jonger zusje is van de Everlife-meiden. Dat is echter niet het geval. Het repertoire van Hindy mist eveneens links met Nashville. Haar vlotte popliedjes schurken aan tegen eurodance, met invloeden uit hedendaagse Amerikaanse rockmuziek. Als popster-in-spé heeft Hindy alles mee, zelfs al is haar stem nog in ontwikkeling. Helaas komt alle muziek uit een doosje. Over een paar jaar verrast de mooie Gabriela ons wellicht met een volwaardige band en een volwassen stem.

Verleden jaar was Revision al de vaste support-act van Everlife tijdens hun aanwezigheid in Nederland en dit jaar komt de band uit de regio Rijnmond de meiden wederom versterken op het podium. Dat Revision een sterke band is, liet het rocktrio tijdens eerdere shows al uitvoerig horen. In Sittard komt de band - logischerwijs - moeilijk op gang. Het publiek dat er is, komt vooral voor Everlife. Dus de mensen die het hardst staan te applaudisseren voor Revision is Everlife zelf. Erg zonde, want Revision is een band die goed gedijt bij een enthousiast publiek. Fans van Muse en Coldplay weten Revision vast te waarderen. Aanrader voor alle poppodia en festivals die een toffe jonge Nederlandse band de kans willen bieden om voor een groter publiek te spelen.

De meiden van Everlife gaan op het podium professioneel om met de extreem magere opkomst van vanavond. De zusjes Ross spelen alsof ze in een volle zaal vol uitzinnige fans staan. Er is flink geschaafd aan de setlist. Veel nieuwe nummers zijn er toegevoegd aan de lijst. Enkele covers hebben plaats gemaakt voor weer andere covers. Vorig jaar leverde Everlife een vrolijke cover af van 'What I Like About You' van The Romantics en een prachtige versie van Journey's 'Wheel In The Sky'. Ditmaal zingen Sarah, Amber en Julia hun interpretaties van het reeds veelvuldig gecoverde nummer 'Use Somebody' (Kings Of Leon) en een acapellaversie van 'Help!' (The Beatles). Samen met hun violist brengt Everlife een aardige versie ten gehore van de Coldplay-hit 'Viva La Vida'.

Het eigen werk van Everlife mag er ook zijn. De brunettes blinken vocaal vooral uit in de rustigere liedjes, zoals het oprechte 'Coffee At Midnight'. Everlife rockt met name tijdens de uitvoering van de actuele single, 'What's Beautiful'. Anders dan bij Gabriela Hindy zijn de invloeden van Nashville nadrukkelijk aanwezig in de sound en de presentatie van Everlife. Met achtergrondinformatie tijdens de intro's, verhaaltjes uit het eigen leven en zelfs een stichtelijk woord, doet de show erg Amerikaans aan. Everlife probeert op het sentiment te werken. Slechts een enkele keer slagen de meiden hier volledig in. Het is nog even afwachten of Everlife in de nabije toekomst weer Nederland aandoet. Een volgend bezoek zal vooral interessant zijn wanneer dit als voorprogramma is van een bekendere act. Of Everlife moet voor die tijd zelf nog een dikke hit scoren...

FOTOGRAFIE: Bart Notermans

123
Revision foto Everlife - 19/03 - Fenix Revision foto Everlife - 19/03 - Fenix Revision foto Everlife - 19/03 - Fenix Revision foto Everlife - 19/03 - Fenix Revision foto Everlife - 19/03 - Fenix Revision foto Everlife - 19/03 - Fenix Revision foto Everlife - 19/03 - Fenix Revision foto Everlife - 19/03 - Fenix Revision foto Everlife - 19/03 - Fenix Revision foto Everlife - 19/03 - Fenix Revision foto Everlife - 19/03 - Fenix Revision foto Everlife - 19/03 - Fenix

123

HEAVEN 17 - 21/03 - PARADISOAan de lange rij van jaren '80-bands die weer bij elkaar komen om concerten...

THE GOUP - 19/03 - N201 Wie goed rondkeek en zijn oren openhield, had al gehoord van MINUS.PLUS....