VERSLAG: Fully Fullwood - 3/3 - Melkweg

Fully Fullwood - 3/3 - Melkweg

Volgens de Melkweg site is Fully Fullwood een van de belangrijkste reggae basgitaristen ooit. Dat valt te bezien, maar feit is wel dat Fully Fullwood nog een van de weinige artiesten is die zowel in de band van Bob Marley als in de band van Peter Tosh gespeeld heeft. In het kader van zijn Tosh meets Marley tour speelt hij nu ook al een paar jaar de beste nummers uit het repertoire van Peter Tosh en Bob Marley.

Helaas hebben maar weinig mensen door dat de Fully Fullwood band standaard een fantastische show neerzet, aangezien slechts een handvol mensen te vinden is in de Max zaal. Desondanks heeft de band er zin in, en wordt er twee uur lang heerlijke reggae gemaakt.

Naast het feit dat de nummers stuk voor stuk bekende en makkelijk meezingbare nummers zijn is de Fully Fullwood band kwalitatief net wat beter dan de gemiddelde reggae band. In plaats van een band die alleen simpele riddims kan spelen, staat hier een band die echt jamt en veel ruimte inbouwt voor de verschillende solo’s.

Hoogtepunt bereikt de band met de toegift als ze, het verder onbekende nummer, ‘We need more love’ spelen. Als elk lid van de band de kans krijgt om een gedeelte van het nummer te zingen wordt meer dan duidelijk hoeveel plezier de Fully Fullwood band in het optreden heeft. Zelfs de tourmanager wordt het podium nog opgehaald om een deel van het refrein te doen.

Helaas is de Fully Fullwood band vanavond niet op zijn best. Het ontbreken van, de gewoonlijk wel aanwezige, Junior Marvin is hier de grootste oorzaak van. Waar de zanger van de Fully Fullwood band een geweldige Tosh stem heeft, was Junior Marvin de perfecte Marley performer. Het ontbreken van Junior wordt opgevangen door de show wat meer te concentreren op de Tosh songs, terwijl voor het grootste gedeelte van het publiek het juist de Marley nummers zijn die woord voor woord meegezongen kunnen worden. Wellicht is dat ook de oorzaak dat de toch al kleine groep mensen aan het einde van de avond nog verder uitgedund is.

De Fully Fullwood band heeft dinsdagavond een meer dan goede Peter Tosh tribute show gebracht, helaas waren de Marley nummers in veel mindere mate aanwezig. Desondanks is en blijft de Fully Fullwood band een aanrader en zeker als in het vervolg ook Junior Marvin weer gewoon van de partij is!

EVERLIFE - 6/3 - NIEUWE NOREverlife is een christelijk pop/rock bandje uit een klein stadje in de...

RACHAEL YAMAGATA - 4/3 - PARADISO In Amerika is Rachael Yamagata allang geen onbekende meer. Ze nam er een...