VERSLAG: girl in red - 05/04 - AFAS Live

Podiuminfo was aanwezig bij girl in red in AFAS Live voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

Bekijk de girl in red - 05/04 - AFAS Live foto's

VERSLAG: Tessa Van Brink

girl in red - 05/04 - AFAS Live

Eindelijk is het dan zover. Girl In Red staat op woensdag 5 april met haar Make It Go Quiet Tour in een uitverkochte AFAS Live. Voor de Noorse zangeres is dit ook meteen de grootste zaal waar ze tot nu toe heeft mogen spelen in haar carrière. De show zou eigenlijk vorig jaar al in TivoliVredenburg Utrecht plaatsvinden maar werd een jaar opgeschoven omdat Girl In Red, of te wel Marie Ulven, problemen had met haar stembanden.

‘You Stupid Bitch’ is het lied waarmee de avond wordt geopend. Dit drukke en chaotische nummer zorgt er voor dat het publiek meteen los. De avond staat vooral in het teken van Marie’s meest recente album het album ‘if i could make it go quiet. Eigenlijk alle nummers die langskomen gaan over LHBTI-relaties en alles wat daar mee te maken heeft. Hoewel de liedjes ook allemaal wel een beetje hetzelfde klinken, is dit niet storend. Anderhalf uur lang wordt er uit volle borst meegezongen, of beter gezegd, geschreeuwd. Het tweeluik ‘We Fell In Love In October’ en ‘October Passed Me By’ is een van de hoogtepunten van de avond.

Wat je tegenwoordig steeds vaker bij concerten ziet, is dat artiesten fans helpen om uit de kast te komen. Zo ook op deze avond. Tussen de nummers door leest Marie voor wat er op een omhooggehouden kartonnen bord staat. Het verzoek is om de moeder van de desbetreffende fan te bellen om te vertellen dat haar dochter lesbisch is. De zaal kan het gesprek tussen op de voet volgen want Girl In Red houdt haar microfoon bij de speaker van de telefoon. De conclusie die uit het gesprek komt is dat haar moeder er helemaal geen problemen mee heeft dat haar dochter zich zo identificeert.

Marie huppelt, rent en springt gedurende de hele show over het podium. Toch zet ze daar een paar keer de rem op. Ze is erg oplettend en ziet verschillende keren vrij snel wanneer er iemand in de zaal niet lekker gaat. Ulven moedigt het publiek aan om voldoende water te blijven drinken en ook spreekt ze lichtelijk geïrriteerd de security aan. Na deze speech reageren ze iets minder traag wanneer er iets fout gaat in het publiek en wordt er aan de voorste rijen meer en regelmatiger water uitgedeeld.

Na alle voorvallen besluit Marie toch voor haar laatste nummer het publiek in te gaan. Ze wil tijdens ‘I Wanna Be Your Girlfriend’, het lied waarmee ze groot doorbrak, het liefst midden in de zaal staan. Dansend, samen met haar zeer toegewijde fanbase. Een mooi slot op een mooie avond in de Afas Live!

FOTOGRAFIE: Eva Ruiten

girl in red foto girl in red - 05/04 - AFAS Live girl in red foto girl in red - 05/04 - AFAS Live girl in red foto girl in red - 05/04 - AFAS Live girl in red foto girl in red - 05/04 - AFAS Live girl in red foto girl in red - 05/04 - AFAS Live girl in red foto girl in red - 05/04 - AFAS Live girl in red foto girl in red - 05/04 - AFAS Live girl in red foto girl in red - 05/04 - AFAS Live  foto girl in red - 05/04 - AFAS Live

SOPHIE STRAAT - 06/04 - BURGERWEESHUISAfgelopen maand bracht Sophie Straat haar nieuwe album genaamd ‘Smartlap Is...

FLOOR JANSEN - 12/04 - 013 Het was thuiskomen, voor Floor Jansen in een uitverkocht 013. Een soloalbum...