VERSLAG: P!nk - 11/08 - Malieveld Den Haag

Podiuminfo was aanwezig bij P!nk in Malieveld voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 15 foto's.

Bekijk de P!nk - 11/08 - Malieveld Den Haag foto's

VERSLAG: Karst Jaarsma

P!nk

Popzangeres P!nk tourt al vanaf maart 2018 de wereld over met de Beautiful Trauma Tour. Dit voorjaar werd Europa pas aangedaan. Na een aftrap in de Amsterdam Arena twee maanden geleden keert de Amerikaanse zangeres nog eenmaal terug naar het Malieveld in Den Haag. Optreden op het Malieveld is slechts voor een handvol rocksterren weggelegd en P!nk kan terecht tot deze a-categorie worden gerekend. Het Haagse veld krijgt namelijk op een onverwacht mooie zondagavond een fantastische pop-show voorgeschoteld.

P!nk is altijd een eigenwijze zangeres geweest met een volstrekt eigen identiteit. Dat houdt ze ook vanavond vol. Te midden van een perfect georkestreerde show weet ze goed getimed aandacht te vragen voor vrouwenrechten en passeren klimaatverandering en de Brexit de revue. Dat is echter niet de hoofdboodschap. Het draait om een vrolijke avond gevuld met rock, hiphop en vooral veel hits.

Dat er een moment is dat P!nk de lucht ingaat om over het publiek heen te vliegen of om acrobatische kunstjes boven het podium uit te voeren is menig liefhebber bekend. Het ziet er indrukwekkend uit, maar een nummer als ‘So What’ waarbij de zangeres boven het publiek hangt staat in de schaduw van de indrukwekkende liedjes waarbij P!nk met haar band op het podium staat. Niet alleen de steengoede stem maakt daarbij indruk. Na een energieke opening met ‘Get The Party Started’ gaat het optreden met evenveel energie door in het uit 2017 afkomstige ‘Beautiful Trauma’. Een Efteling achtig deuntje, een kalme pianomelodie en meeslepende achtergrondkoor weten te betoveren zonder dat het energieniveau naar beneden gaat.

P!nk en haar muzikale vrienden zijn een meester in de goede timing. Tijdens ‘Try’ hebben de dansers zich omgekleed in een stel monsters uit de verhalen van de gebroeders Grimm. Het dansen gaat zo synchroon dat de dansers binnen een paar tellen het gehele podium naar een hypnotiserend geheel weten te vertalen.

Deze balans tussen de grootschaligheid van een popshow en het kleine persoonlijke komt het mooist tot uiting in het laatste nummer. Na alle energie en gimmicks komt P!nk nog eenmaal terug. Geen vliegende trapeze-act of zorgvuldig getimede choreografie, maar in haar spijkerbroek met T-shirt voor ‘Glitter In The Air’. De piano gedreven popballade vertelt over de kracht om jezelf te zijn en P!nk zingt over onzekerheid. Geen vocale krachtpatser, maar alleen de beste artiesten lukt het om met zo’n liedje 50.000 liefhebbers stil te krijgen.

P!nk laat zien dat ze tot de grootste popzangeressen van deze generatie behoort. Met een wervelend optreden waar alles aan klopt mixt P!nk authenticiteit met show en een steengoede muzikale opbouw. De combinatie van decor, dansers en goede band sluit daarbij mooi op elkaar aan. Na sterren als Coldplay, Bruce Springsteen en The Rolling Stones die eerder het Malieveld betraden mag het na vanavond helder zijn dat P!nk zich volledig terecht in dit rijtje kan scharen.

FOTOGRAFIE: Anne-Marie Kok

12
P!nk foto P!nk - 11/08 - Malieveld Den Haag P!nk foto P!nk - 11/08 - Malieveld Den Haag P!nk foto P!nk - 11/08 - Malieveld Den Haag P!nk foto P!nk - 11/08 - Malieveld Den Haag P!nk foto P!nk - 11/08 - Malieveld Den Haag P!nk foto P!nk - 11/08 - Malieveld Den Haag P!nk foto P!nk - 11/08 - Malieveld Den Haag P!nk foto P!nk - 11/08 - Malieveld Den Haag P!nk foto P!nk - 11/08 - Malieveld Den Haag P!nk foto P!nk - 11/08 - Malieveld Den Haag P!nk foto P!nk - 11/08 - Malieveld Den Haag P!nk foto P!nk - 11/08 - Malieveld Den Haag

12

OF MICE AND MAN - 12/8 - DE HELLINGTwee aanzienlijke metalcore iconen samen op tour. Het japanse Crossfaith en...

FATHER JOHN MISTY & JOSÉ GONZÁLES - 06/08 -... Dat het Bloemendaalse Caprera een van de mooiste concertlocaties in de...