VERSLAG: The Opposites - 5/4 - P3

VERSLAG: Kees de Jong

The Opposites - 5/4 - P3

Twan en Willy zijn al een tijdje bezig Begin Twintig te promoten en zijn vanavond beland in de P3 te Purmerend. Het is hopen dat de support die ze mee hebben genomen enigzins in hun schaduw kunnen staan, maar gezien de namen zal het waarschijnlijk slechts bij hoop blijven. Het is bij aankomst wel duidelijk dat de avond voor veertien jaar en ouder is, gezien het publiek niet boven de 1.60m uitkomt. Opvallend is ook dat juist nu ineens gefouilleerd wordt bij de ingang, dit komt normaal bijna nooit voor. Eenmaal binnen kan de avond mooi op tijd beginnen, het is inmiddels al negen uur.

Was 'Alle Domme Idioten Dragen Adidas Schoenen' in de jaren 90 nog een leuke grap, tegenwoordig doen we het met 'Door Uiterlijk Beoordeeld Beseffend En Lyricaal Bevoordeeld'. Dat de mannen van Dubbel B bevoordeeld zijn met hun lyrics blijkt als nummers met de moeilijke titels 'Baloe de Beer' en 'Als Je Echt Weet' de zaal in gespit worden. Vooraan gaan de handjes de lucht in dus de sfeer zit er al lekker in. De heren maken nog een paar keer reclame voor zichzelf voordat ze het podium een half uur na het betreden ervan verlaten.

De tweede support act van vanavond is Nedertoon. Deze jongens komen uit Amersfoort en bestaan al sinds 2000. Begin dit jaar hebben ze hun album 'Dikmakers' gratis ter download op hun site aangeboden. Helaas lukt het ze niet Purmerend wakker te krijgen. Het feit dat ze dan een heel nummer aan Amersfoort wijden is de druppel, het publiek is klaar met ze. Er wordt nog een potje trefbal met cd's gespeeld als er een aantal het publiek in gegooid worden. Jammergenoeg worden deze met hetzelfde enthousiasme op het podium gekeild.

Dan is het eindelijk tijd voor Twan en Willy. Onder luid gegil en gefluit komen The Opposites het podium op. Met 'Lowlife', 'Sjonnie & Anita' en 'Jonge Ondernemer' komen de beste nummers van 'Begin Twintig' allemaal voorbij, met hier en daar een uitschieter naar oud werk als 'Fok Jou'. Het publiek wordt uitgedaagd de zaal op z'n kop te zetten en hier wordt flink gehoor aan gegeven. Als de beat van 'Me Nikes' ingezet wordt komt ook Sef van Flinke Namen even meedoen. Dat dit niet de enige naam blijkt te zijn die mee is gekomen merken we als bij afsluiter 'Dom, Lomp & Famous' Dio onder oorverdovend gekrijs het podium onveilig maakt.
Dat het een kinder matinee was vanavond is wel duidelijk.

Voor de gemoedstoestand van het publiek hadden de supportacts beter thuis kunnen blijven. Twan speelde een paar keer goed in op het publiek door als een klein kind z'n vingers tegen z'n oren te houden en het gekrijs na te doen. De afgeladen kleine zaal is wel goed losgegaan, dus als de P3 nog eens een kinderfeestje willen geven weten ze wie ze in huis moeten halen!

VANKATOEN - 4/4 - P3De band die zo ongeveer overal in Nederland, van kroeg tot jeugdhonk, van...

DEATH ANGEL - 2/4 - TIVOLI Death Angel is voor het eerst in Nederland te zien. Fotograaf Bianca Berger...