VERSLAG: Backstreet Boys - 6/4 - Ahoy

Podiuminfo was aanwezig bij Backstreet Boys in Ahoy voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 6 foto's.

VERSLAG: Erik Luyten

Backstreet Boys - 6/4 - Ahoy

Al vijftien jaar bestaat de boyband Backstreet Boys. In de hoogtijdagen van de boybands waren de Backstreet Boys veruit het meest populair, meer dan popgroepen als Westlife, Take That, *NSYNC en 5ive. Na vele hits in de jaren 90 en begin deze eeuw is het al een tijdje stil geweest rond de band. Het in 2005 verschenen album 'Never Gone' flopte. In datzelfde jaar speelden de Amerikanen al in het Rotterdamse Sportpaleis Ahoy', nadat ze in 1999 de ArenA tot de nok toe vulden. Eind vorig jaar verscheen het album 'Unbreakable' waarna een nieuwe wereldtour volgde. Ook deze keer wordt Ahoy' aangedaan.

De Backstreet Boys, tegenwoordig nog maar een vierkoppige popgroep, moeten het vooral hebben van de nummers die in het vorige millennium op single verschenen. Het zijn vooral de kaskrakers van die tijd die door de hele zaal meegezongen worden. De band trapt de show af in een boxring met het nummer 'Larger Than Life', waarna de band zonder adempauzes vele nummers ten gehore brengt. Al snel worden alle grote hits gespeeld, waaronder 'I Want It That Way', 'Show Me The Meaning Of Being Lonely' en 'More Than That'. Tussendoor speelt de popgroep minder bekende nummers, voornamelijk afkomstig van de laatste twee albums.

Het publiek komt steeds meer op gang en schreeuwt de longen uit haar lijf. Vooral het jeugdsentiment heeft veel begin twintigers naar Rotterdam laten doen afreizen. Velen willen de band nog één keer zien, voor het te laat is. De Backstreet Boys geven nog steeds een spetterende show weg, al is deze minder aangekleed dan het optreden in de ArenA.

Naarmate de avond vordert komen er steeds meer bekende nummers langs. Tegen het eind mist het merendeel van de aanwezigen nog wel een aantal hits. Deze worden allemaal achter elkaar gespeeld: 'Quit Playing Games With My Heart', 'As Long As You Love Me', 'All I Have To Give' en 'I'll Never Break Your Heart'. De eerste single, 'Inconsolable', van de nieuwste release 'Unbreakable' volgt hierna.

Alle vier de leden van de Backstreet Boys zijn ook als solo-artiest actief (geweest). Terwijl de andere bandleden zich omkleden passeren diverse solo-nummers van Brian, Nick en AJ de revue. Na de laatste nummers 'The Call' (hun laatste hit) en 'Everybody (Backstreet's Back)' (hun grootste hit) verlaat het viertal het podium, om nog terug te komen voor 'Shape Of My Heart' waarna het toch echt afgelopen is.

Na een greatest hits show van 25 nummers kan het jeugdsentiment weer achter slot en grendel. Ook de cd's kunnen weer de stoffige kast in. Totdat de boyband weer langs komt. Zullen de Backstreet Boys Ahoy' dan nóg weten te vullen?

FOTOGRAFIE: Erik Luyten

Backstreet Boys foto Backstreet Boys - 6/4 - Ahoy Backstreet Boys foto Backstreet Boys - 6/4 - Ahoy Backstreet Boys foto Backstreet Boys - 6/4 - Ahoy Backstreet Boys foto Backstreet Boys - 6/4 - Ahoy Backstreet Boys foto Backstreet Boys - 6/4 - Ahoy Backstreet Boys foto Backstreet Boys - 6/4 - Ahoy

DOWN - 5/4 - MELKWEGDe band die bestaat uit ex-leden van onder meer Pantera kán gewoon niet...

VELVET REVOLVER - 1/4 - HEINEKEN MUSIC HALL Daags voor het concert van Velvet Revolver werd bekend dat de zanger eruit...