VERSLAG: !!! - 3/7 - Doornroosje

Podiuminfo was aanwezig bij !!! in Doornroosje voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

VERSLAG: Marcel Kamphuis

!!! - 3/7 - Doornroosje

De website meldt 20:30, de flyer aan de deur meldt 20:45, maar de eerste band begint echter pas om 21:00. Deze eerste band is de electronoise-sensatie Adept. Dit viertal uit Groningen heeft de rollen wat losjes verdeelt; alle vier de jongens zingen en doen percussie. Kunnen ze dit ook? Nee, zeker niet. Alles moet overdreven en het liefst zo fout, lomp en slecht mogelijk.

De leadzanger beweegt over het podium doormiddel van slechte balletpasjes en maakt regelmatig wat nieuwe deuken in zijn microfoon - dit door er op te kauwen. Normaal gesproken raakt een band geïrriteerd wanneer de microfoon begint te piepen door de boksen, maar bij Adept hoort dit in de nummers, even lekker met die microfoon over de boksen heen. Dit alles klinkt en oogt als een grap, maar stiekem is het erg leuk! Na twintig minuten is het helaas afgelopen en krijgen we een handkusje.

Lowlands, Pukkelpop, Dour, Rock Werchter.. noem het en !!! stond er. Vandaag voor de verandering niet op een groot festival, maar in het knusse Doornroosje. Hun idee achter deze show was vooral om hun derde album Myth Takes te promoten. De band is al een tijdje op tour en ook vandaag duidelijk de weg kwijt, Hello, what is going on town-that-I-don’t-know-how-to-pronounce-the-name-of, Nijmwekon?

De acht leden van deze dance-punk act spelen gitaar, keyboard, percussie, saxofoon, tamboerijn, synthesizer, drum en agogobell. De laatste is al een tijdje aan vervanging toe en vandaag is de dag dat de nieuwe agogobell geïntroduceerd wordt. Natuurlijk is weggooien zonde en wordt de oude verloot in het publiek. “This one goes away with a trivia question; what country are we in and what day is it?

De compleet gestoorde Amerikanen maken er vandaag een groot feest van. Opvallend feit is dat het hele publiek op deze voet meegaat. Het blijkt dat het achttal niet alleen goed is voor dronken festivalmensen, maar dat het ook in een zaal erg goed bevalt.

FOTOGRAFIE:

Adept (NL) foto !!! - 3/7 - Doornroosje Adept (NL) foto !!! - 3/7 - Doornroosje Adept (NL) foto !!! - 3/7 - Doornroosje !!! foto !!! - 3/7 - Doornroosje !!! foto !!! - 3/7 - Doornroosje !!! foto !!! - 3/7 - Doornroosje !!! foto !!! - 3/7 - Doornroosje !!! foto !!! - 3/7 - Doornroosje !!! foto !!! - 3/7 - Doornroosje

CALEXICO - 4/7 - TIVOLINet als vorig jaar was Calexico weer bewonderen in de Tivoli te Utrecht....

BLONDE REDHEAD - 2/7 - MELKWEG In de Oude Zaal van de Melkweg stond op 2 juli de indie rock band Blonde...