VERSLAG: Aurora - 4/2 - TivoliVredenburg

Podiuminfo was aanwezig bij Aurora in TivoliVredenburg voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 15 foto's.

Bekijk de Aurora - 4/2 - TivoliVredenburg foto's

VERSLAG: Gracia Visscher

Een zaal vol liefde bij Aurora

Hoog boven Utrecht, in de zaal 'Cloud Nine' in TivoliVredenburg, is de liefde heer en meester op deze donderdagavond. Temidden van deze liefde staat de 19-jarige singer-songwriter AURORA die het veelzijdige publiek zonder enige moeite om haar vinger windt.

De Noorse zangeres heeft een onwijs 2015 achter de rug. Internationale aandacht, een fanbase die met de dag groter wordt en uitverkochte zalen waar ze keer op keer weer bewijst dat het succes meer dan verdiend is. In maart dit jaar komt haar eerste album uit, 'All My Demons Greeting Me As A Friend'.

De set is dan ook gegroeid sinds de zo goed als uitverkochte show in de Melkweg in september. AURORA opent met een nieuw nummer genaamd 'Black Water Lilies' waar meteen de toon wordt gezet voor de rest van de avond. Loepzuivere en krachtige stem, elektropop met een donker randje; precies waar het publiek op hoopt.

De zangeres zei het al eerder in een interview: live zijn haar nummers het beste. Een akoestische versie van '5, 4, 3, 2, 1' is zo fragiel en kwetsbaar dat de zaal nog een paar seconden stil blijft na de laatste noot is gespeeld. Maar ook krachtige nummers als 'Running with the Wolves' en het aanstekelijke 'I Went Too Far (Give Me Some Love)' worden perfect uitgevoerd door de zangeres en de even zo sterke liveband.

Het talent van AURORA heeft dan ook verschillende soorten fans naar TivoliVredenburg gebracht. Het publiek varieert van 14-jarige meisjes die met passie de liedjes meezingen tot 55-plussers die de nummers eigenlijk net zo goed kennen. AURORA is tussen nummers door verlegen en giechelend en laat de liefde over zich heen laat komen. Er wordt 'Liefde uit Groningen' geschreeuwd en een Noorse versie van ik hou van je en stiekem voelen we ons allemaal zo.

De set eindigt dan ook te vroeg als er wordt aangekondigd dat 'Conqueror' het laatste nummer zal worden. AURORA komt voor een toegift nog terug en brengt dan het mooiste nummer van de avond en tevens haar favoriet van het nieuwe album: 'Through The Eyes Of A Child'. Vanaf de zijkant van de zaal zie ik een emotionele menigte die ademloos aan de lippen van de zangeres hangt. In het midden staat een man van middelbare leeftijd met grote waterige ogen naar de 19-jarige zangeres te kijken.

Beduusd daalt het publiek af van Cloud Nine naar de gewone wereld. Die anderhalf uur met AURORA is niets minder dan magisch De schoonheid, de melancholie, de duisternis en het licht van AURORA. Een act om niet te missen.

FOTOGRAFIE: Tim van Veen   Lin Kesaulija

12
Aurora foto Aurora - 4/2 - TivoliVredenburg Aurora foto Aurora - 4/2 - TivoliVredenburg Aurora foto Aurora - 4/2 - TivoliVredenburg Aurora foto Aurora - 4/2 - TivoliVredenburg Aurora foto Aurora - 4/2 - TivoliVredenburg Aurora foto Aurora - 4/2 - TivoliVredenburg Aurora foto Aurora - 4/2 - TivoliVredenburg Aurora foto Aurora - 4/2 - TivoliVredenburg Aurora foto Aurora - 4/2 - TivoliVredenburg Aurora foto Aurora - 4/2 - TivoliVredenburg Aurora foto Aurora - 4/2 - TivoliVredenburg Aurora foto Aurora - 4/2 - TivoliVredenburg

12

THE DARKNESS - 03/02 - MELKWEGDe geliefde rockband The Darkness is terug! Hoe verging het ze in de Melkweg?...

DISCLOSURE - 05/02 - HMH Disclosure stond vanavond in een vol HMH. Podiuminfo was erbij, zie hier het...