VERSLAG: Case Mayfield - 27/12 - Tivoli de Helling

Podiuminfo was aanwezig bij Case Mayfield in De Helling voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

Case Mayfield - 27/12 - Tivoli de Helling

De feestmaand december wordt steeds vaker verlengd met een Derde Kerstdag, een officieuze extra feestdag die we onszelf gunnen. Het Utrechtse poppodium Tivoli speelt er op in door zowel een Derde Keesdag als Derde Casedag te organiseren. Kees van Hondt staat met zijn pan-Europese volksmuziek in Tivoli Oudegracht en de Volendamse singer-songwriter Case Mayfield staat in Tivoli de Helling.

De tiende en laatste show rond het tweede wapenfeit 10 begint met opvallend nieuws: de band is opgestapt en last-minute is het Tivoli-concert omgetoverd tot een bijzonder afsluitende eindejaarsshow. De Nederlandstalige popnummers van Mevrouw Tamara, breekbare nummers van The Black Atlantic-lid Kim Janssen en de dansbare muziek van Aestrid hebben vandaag een grote rol. Het drietal komt Case Mayfield vandaag versterken als toffe support-acts, maar ook samen worden er nummers gedaan.

De singer-songwriteravond verloopt erg rommelig en slechts een kwart hiervan wordt gevuld door Case Mayfield zelf, maar een teleurstelling is het niet. Het zijn opmerkingen als ‘zullen we even een pauze inlassen’, ‘ik moet echt heel nodig plassen’ en onderlinge grappen die het een erg intieme en bijzondere concertavond maken. Ook de 25-jarige is blij verrast door het enthousiasme en de positieve reacties vanuit de goed gevulde ruimte.

‘Ze zeggen altijd dat Tivoli zo’n praatzaal is’, reageert Kees verrast wanneer ieder stilletjes aan het luisteren is. Het publiek durft zelfs niet te reageren wanneer de singer-songwriter vraag of er een hard of zacht nummer moet komen. Een zacht nummer is het gevolg. Na een tournee met zijn band is het misschien moeilijk om de omschakeling te maken naar een solo-optreden, maar het wordt met grote klasse volbracht met ‘9 Crimes’ van Damien Rice als prachtige afsluiter.

FOTOGRAFIE:

Kim Janssen foto Case Mayfield - 27/12 - Tivoli de Helling Kim Janssen foto Case Mayfield - 27/12 - Tivoli de Helling Mevrouw Tamara foto Case Mayfield - 27/12 - Tivoli de Helling Mevrouw Tamara foto Case Mayfield - 27/12 - Tivoli de Helling Aestrid foto Case Mayfield - 27/12 - Tivoli de Helling Aestrid foto Case Mayfield - 27/12 - Tivoli de Helling  foto Case Mayfield - 27/12 - Tivoli de Helling Case Mayfield foto Case Mayfield - 27/12 - Tivoli de Helling Case Mayfield foto Case Mayfield - 27/12 - Tivoli de Helling

ORGEL VRETEN - 2/1 - PARADISOMet hun nieuwe show 'Nu met nog meer orgel' trekken de mannen van Orgel...

SNOOP DOGG - 27/12 - OOSTERPOORT Afgelopen zomer maakte Snoop Dogg bekend om voortaan door het leven te gaan...