VERSLAG: Steel Panther - 1/11 - Melkweg

Podiuminfo was aanwezig bij Steel Panther in Melkweg voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 19 foto's.

VERSLAG: Sophie van Bokhorst

Steel Panther

Het is een drukke avond in de Melkweg voor Steel Panther, buiten staat er een kwartier voordat de deuren open gaan al een lange rij. Een uitbundig verklede menigte, we zien veel leder, spijker jacks, haarbanden en schaars geklede dames, is klaar om uit hun dak te gaan.

The Dirty Denims hebben de eer om het concert te openen en om klokslag 20.00 uur staan ze dan ook op het podium. Aanvankelijk heeft The Dirty Denims het niet makkelijk met het luide publiek, maar hoe langer ze spelen, hoe meer mensen ze meekrijgen in hun muziek.

In het half uur wachten op Steel Panther vermaakt het publiek zich al opperbest. Nog voordat de glammetalband een noot heeft gespeeld zijn er al verschillende fans aan het crowdsurfen. Om 21.05 uur is het dan zo ver, ‘In The Future’ galmt door de Melkweg en de heren van Steel Panther nemen plaats op het podium. Na een paar nummers is het tijd voor een praatje, terwijl Michael Starr en Satchel flirten met de dames in de zaal en de lachers op hun hand weten, werkt gitarist Lexxi Foxxx nog even zijn make-up bij. Een aantal nummers van ‘Feel The Steel’ volgen. Al snel is de geur van zweet duidelijk aanwezig in de volle zaal, maar dat lijkt niemand te deren. Beide albums worden goed vertegenwoordigd met nummers als ‘Tomorrow Night’, ‘Asian Hooker’, en ‘Let Me Cum In’. Natuurlijk wordt er tijdens het spelen goed gekeken naar alle dames en de nodige bewegingen en opmerkingen gemaakt.

Als de band na een achttal nummers het podium verlaat blijft lead gitarist Satchel achter voor een lange solo. Tijdens deze solo speelt hij, zichzelf begeleidend op de drums, diverse nummers zoals Guns ’n Roses’ ‘Sweet Child O’ Mine’ en ‘Do-re-mi’ uit de Sound of Music. Hieruit blijkt maar weer dat ze naast entertainers ook echte muzikanten zijn. Als de band weer volledig is worden ook de akoestische gitaren er bij gepakt voor ‘Girl from Oklahoma’. Voor de nummers ‘Party All Day’ en ‘Death to all but Metal’ worden er verschillende dames uit het publiek uitgenodigd om mee te feesten op het podium. Dit wordt maar al te graag beantwoord en al snel staan er 12 meiden te springen naast de rockers.

Voor de toegift uitten Michael Starr en Satchel nog eenmaal hun liefde voor Amsterdam en hoe geweldig ze deze stad vinden waar alles mag en kan. Als dank voor de geweldige avond spelen ze, iets wat ze naar eigen zeggen nog nooit eerder hebben gespeeld, een akoestische versie van ‘Community Property’. Tijdens het nummer komen ook Lexxi Foxxx en drummer Stix Zadinia weer op het podium en eindigt dit grote glammetal feest met ‘Eye of a Panther’. Na een optreden van bijna twee uur stelt de band zich nog een keer voor en bedankt het voldane publiek. Ondanks het vele onbehouwen taalgebruik en de ingestudeerde grappen en danspasjes weet Steel Panther een goede entertainment show neer te zetten. Na afloop van het concert blijven de meeste mensen dan ook nog even hangen om met elkaar na te genieten of nog een biertje te drinken.

FOTOGRAFIE: Tim van Veen

12
The Dirty Denims foto Steel Panther - 1/11 - Melkweg The Dirty Denims foto Steel Panther - 1/11 - Melkweg The Dirty Denims foto Steel Panther - 1/11 - Melkweg Steel Panther foto Steel Panther - 1/11 - Melkweg Steel Panther foto Steel Panther - 1/11 - Melkweg Steel Panther foto Steel Panther - 1/11 - Melkweg Steel Panther foto Steel Panther - 1/11 - Melkweg Steel Panther foto Steel Panther - 1/11 - Melkweg Steel Panther foto Steel Panther - 1/11 - Melkweg Steel Panther foto Steel Panther - 1/11 - Melkweg Steel Panther foto Steel Panther - 1/11 - Melkweg Steel Panther foto Steel Panther - 1/11 - Melkweg

12

KAMELOT - 2/11 - EFFENAARKamelot bestaat al weer meer dan 20 jaar en heeft zich met hun tiende album...

HALLOWEENPARTY: DEATH RATTLE - 31/10 - ACU De Britse indie-electro act Death Rattle kwam met Halloween naar ACU. De...