VERSLAG: ZOOmeravond: Spinvis - 9/6 - Artis

Podiuminfo was aanwezig bij ZOOmeravond in Artis voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 6 foto's.

ZOOmeravond: Spinvis - 9/6 - Artis

Het is weer zomer en dus is Artis weer het huis van de ZOOmeravonden. Dit betekent dat de dierentuin elke zaterdagavond tot zonsondergang geopend is en er de hele dag door activiteiten zijn gepland voor jong en oud. Dit zijn bijvoorbeeld dans- en theatervoorstellen, maar ook worden er optredens gegeven door verschillende bands. Dit jaar komen bijvoorbeeld The Black Atlantic en Moss voorbij, maar vanavond is het podium toevertrouwd aan Spinvis.

Dit is de derde keer dat Spinvis deelneemt aan de ZOOmeravond en ze hebben hier hun draai goed gevonden. Zij openen de avond met nummer 'Heel Goed Nieuws', aangepast aan het kersverse verlies van het Nederlands elftal in hun eerste EK-wedstrijd, wat daar kort voor plaatsvond. Dit betekent ook dat het publiek steeds groter wordt naar mate oranje fans hun weg naar het flamingo prieel vinden om troost te vinden in de muziek. Het flamingo prieel is omgebouwd tot een podium omringd door zitzakken waar het publiek in kan wegzinken.

Spinvis speelt door de avond heen een mooie afwisseling tussen oude klassiekers en nieuwe nummers van de plaat Tot Ziens, Justine Keller. Oude nummers zijn bijvoorbeeld 'Bagagedrager' en 'Voor Ik Vergeet', die een melancholische sfeer neerzetten. Deze worden afgewisseld door de up-beat nummers als 'Club Insomnia' waardoor er voor ieder wat wils aanwezig is. De sfeer zit er dan ook goed in en het publiek beweegt vrolijk mee met de muziek.

Zelfs wanneer Spinvis tijdens 'Het Voordeel van Video' de tekst “en valt er dan soms regen” zingt en het daadwerkelijk regent blijft het publiek geboeid door de muzikanten. Spinvis doet ook een mooi eerbetoon aan dichter Simon Vinckenoog, die hen in hun deelname aan de ZOOmeravonden 2008 vergezelde, en sluit de avond af met een knallende 'Kom Terug'.

Zo weet Spinvis op een frisse en iets grauwe avond een groot publiek weer een zomergevoel te geven en bewijst zich een waardig concurrent voor de voetbalkoorts die verderop heerst. Voor zowel kinderen als hun ouders bieden de ZOOmeravonden leuke activiteiten die vanaf 15:00 tot in de avond door Artis gepland zijn. Daarnaast is het natuurlijk altijd leuk om in de schemering tussen de dieren te lopen en zo eens de nachtbeleving van Artis mee te maken.

FOTOGRAFIE: Femke van Veen

foto ZOOmeravond: Spinvis - 9/6 - Artis Spinvis foto ZOOmeravond: Spinvis - 9/6 - Artis Spinvis foto ZOOmeravond: Spinvis - 9/6 - Artis  foto ZOOmeravond: Spinvis - 9/6 - Artis Spinvis foto ZOOmeravond: Spinvis - 9/6 - Artis Spinvis foto ZOOmeravond: Spinvis - 9/6 - Artis

A SPECIAL EVENING WITH COOPERTime flies when you’re having fun! Deze maand bestaat het Haagse Cooper...

AGENT FRESCO - 7/6 - DB'S Het IJslandse Agent Fresco komt naar Utrecht met hun ontoegankelijke muziek,...